Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 31661
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 10 دی 1400 - 10:36 |

پخش زنده آیین نکوداشت عطاملک جوینی و مفاخر جوین از رادیو فرهنگ

پخش زنده آیین نکوداشت عطاملک جوینی و مفاخر جوین از رادیو فرهنگ

ویژه برنامه نکوداشت عطاملک جوینی و مفاخر جوین جمعه ۱۰ دی ماه ساعت ۱۴:۳۰ به طور زنده از محل برگزاری تقدیم شنوندگان رادیو فرهنگ می‌شود .

رادیو فرهنگ با همکاری فرمانداری ، دانشکاه ، ‌مراکز فرهنگی و هنری جوین و دیگر نهادهای مرتبط آیین نکوداشت عطاملک جوینی و مفاخر این شهر را برگزار و پخش می‌کند.
مراسم نکوداشت با حضور اساتید دانشگاه ، صاحبان اندیشه و پژوهشگران شهرستان جوین و مقامات استانی و ….برگزار ‌می‌شود که دکتر احمد خاتمی استاد دانشگاه شهید بهشتی،دکتر عبدالمهدی مستکین مدیر بخش فرهنگ یونسکو و دکتر قنبری از بنیاد ایرانشناسی از جمله اساتیدی هستند که در این مراسم سخنرانی خواهند داشت که‌‌به‌‌طور زنده تقدیم شنوندگان رادیو فرهنگ می‌شود

دکتر احمد خاتمی مصحح و شارح آثار عطاملک جوینی است که بجز تصحیح سه جلد کتاب جهانگشای جوینی چند اثر مستقل در باره آثار ،احوال و شرح لغات و تعبیرات عطاملک جوینی دارند و تنها چهره مطرح دانشگاهی است که بیشترین تالیفات در باره عطاملک جوینی دارند.

«علاءالدین ابوالمنظر عطاملک‌بن بهاءالدین محمد جوینی؛ مورخ و ادیب بزرگ ایرانی قرن هفتم قمری و صاحب کتاب گران‌سنگ «تاریخ جهانگشای زجوینی» است.
مهندس حسین جمشیدی فرماندار شهرستان جوین ، مقامات استانی خراسان رضوی و شهرستان جوین همچنین استاد شاه میرزا شاه منصور شاعر و نویسنده تاجیکستان و معاون موسسه فرهنگی اکو، دکتر محبی نماینده مجلس شورای اسلامی ، شهردار ، اعضای شورای شهر و …نیز در این مراسم که به نکوداشت ادیب و مورخ نامدار ایران عطاملک جوینی و مفاخر دیار جوین اختصاص دارد حضور دارند .

اختتامیه این مراسم از ساعت ۱۴:۳۰ در سالن آموزش پرورش این شهرستان با حضور تمامی مهمانانی که از سراسر کشور حضور پیدا می‌کنند برگزار می‌شود که این مراسم از رادیو فرهنگ روانه آنتن خواهد شد.
گروه کتاب رادیو فرهنگ در حاشیه این مراسم با همکاری گروه جهادی شهدا در روستای «انداده » کتابخانه راه اندازی و افتتاح می‌کند.
رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و‌موج ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز بشنوید

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.