Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 42070
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 30 خرداد 1402 - 15:17 |

پخش زنده جشن افتتاح ژئوپارک ارس از رادیو فرهنگ

پخش زنده جشن افتتاح ژئوپارک ارس از رادیو فرهنگ

ویژه برنامه افتتاح ژئو پارک جلفا ۳۰ و ۳۱ خرداد ساعت ۱۸ تا ۱۹ در برنامه هفت اقلیم بصورت زنده از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش هنرصدا، برنامه « هفت اقلیم» در افتتاح ژئو پارك ارس به طور زنده به تهیه كنندگی رسول تسلیمی و گویندگی مهدی محمدیان از جلفا روی آنتن رادیو فرهنگ می رود.
ثبت جهانی ژئوپارك ارس دومین ژئوپارك جهانی ایران زمینه ‌ساز آشنایی سفرا و كارداران اقتصادی كشورها و چرخش گردشگران خارجی در آذربایجان‌شرقی است و چرخش گردشگران خارجی در رینگ تبریز-كلیبر-خداآفرین-جلفا و مرند را پیگیری می‌كند و این امر آغازی برای جذب گردشگر خارجی و توسعه صنعت توریسم در استان است.‌

ژئوپارك ها در واقع سایت های زمین شناختی منحصربه فردی هستند كه در كنار جوامع محلی قرار دارند و آنها می توانند چنین میراث طبیعی و زمینی را در كنار خود حفظ كنند.
همكاری و همیاری جوامع محلی در حفظ و نگهداری میراث زمین شناختی ، طبیعی و فرهنگی ، راهكار و راهبردی موثر به شمار می رود كه حاصل آشنا شدن مردم با ارزش میراث و پدیده های گوناگون محدوده ژئوپارك و نقش آنها در بهبود وضعیت زندگی شان است
ژئوپارك ارس در شمال غربی ایران، در استان آذربایجان شرقی و در منتهی الیه شمالی آن در محدوده منطقه آزاد ارس واقع شده و محدوده آن بر گستره شهرستان جلفا منطبق است.

پدیده «پرمین ـ تریاس» كه گذر ۲۵۰ میلیون ساله زمین را در یك سنگ نشان می‌دهد مهمترین ویژگی ژئوپارك ارس است كه جزو آثار كم نظیر در جهان است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.