Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 33373
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 02 فروردین 1401 - 13:45 |

پخش سخنرانی های علامه مهدی محقق از رادیو فرهنگ

پخش سخنرانی های علامه مهدی محقق از رادیو فرهنگ

سخنان علامه مهدی محقق از ۱۱ تا ۱۴ فروردین ماه در برنامه «سخن و سخنوران» رادیو فرهنگ پخش می شود

برنامه « سختن و‌سخنوران» که به پخش سخنان بزرگان و‌گه ه های فرهنگ ‌‌و ادب اختصاص دارد از پنجشنبه ۱۱ فروردین ماه با پخش سخنان استاد مهدی محقق روی آنتن می رود .
گفتنی است ، استاد مهدی محقق نویسنده، علامه، ادیب، فقیه، مجتهد، نسخه‌پژوه و پژوهشگر تاریخ پزشکی اسلامی، مصحح و شارح کتب ادبی و فلسفی و فقهی، استاد دانشگاه تهران است. از خاندان محقق دامغان است و در شهر مشهد به‌دنیا آمد و دارای مدرک دکتری الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه تهران و دکتری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است.
وی بنیان‌گذار دائرةالمعارف تشیع و عضو هیئت امنای بنیاد دائرةالمعارف اسلامی و رئیس اسبق انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و مدیر مؤسسهٔ مطالعات اسلامی دانشگاه تهران ـ دانشگاه مک‌گیل و عضو پیوستهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی ، سرپرست گروه فلسفه و کلام بنیاد پژو هش های اسلامی و عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی ( گروه طب اسلامی) عضو شورای عالی پژو هشکده تاریخ علم و عضویت در مجامع بین الملی مختلفی چون ؛ مجمع بین المللی تاریخ پزشکی لندن، مجمع بین المللی تاریخ علم و فلسفه عربی ، اسلامی پاریس ، و مجمع بین المللی فلسفه در قرون وسطی مادرید است .
هدف از این برنامه آشنایی جامعه فرهنگی با چهره های فرهنگ و‌ادب و شنیدن سخنرانی بزرگان در حوزه علم و ادب و فرهنگ است .

در این برنامه استاد بهروز رضوی دارنده نشان درجه یک هنر، ضمن معرفی شخصیت علامه محقق شرح کوتاهی از زندگانی و آثار این استاد را که به قلم سیدمحمد حسینی باغسنگانی است روایت می کند .
برنامه “سخن و سخنوران” رادیو فرهنگ؛ به نوعی فهرست نگاری و تدوین گنجینه های مدون فرهنگی مفاخر ایران زمین و وطن فارسی است.
«سخن و سخنوران» به تهیه کنندگی «سید محمد حسینی باغسنگانی» شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲ بامداد به مدت ۳۰ دقیقه ‌از رادیو فرهنگ پخش می‌شود و از وب سایت رسمی رادیو فرهنگ و دیگر سامانه‌های رادیویی در سراسر جهان قابل دریافت است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.