Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 44239
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 02 مهر 1402 - 0:00 |

پخش مصاحبه‌ای از اسکندر کوتی در خصوص خاطرات جنگ

پخش مصاحبه‌ای از اسکندر کوتی در خصوص خاطرات جنگ

در پنجاه و یکمین قسمت مجله تصویری «خیلی دور خیلی نزدیک» به مناسبت هفته دفاع مقدس، به گزیده‌ای از برنامه «تاریخ جنگ» و پخش مصاحبه‌ای از اسکندر کوتی درخصوص خاطرات جنگ پرداخته خواهد شد.

به گزارش هنرصدا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، پنجاه و یکمین قسمت این برنامه در بخش «برنامه» گزیده‌ای از برنامه «تاریخ جنگ» محصول ۱۳۷۴ شبکه یک را روانه آنتن می‌کند. این برنامه در بخش «قاب ناب»، گزیده‌ای از مصاحبه اسکندر کوتی درخصوص خاطرات جنگ را در برنامه «تاریخ جنگ» که سال ۱۳۷۴ از شبکه یک پخش شده بود به نمایش می‌گذارد. اسکندر کوتی، جرقه گویندگی، اجرا و گزارشگری‌ را در کوچه پس کوچه‌های لشکرآباد اهواز می‌داند، زمانی که یک قوطی کنسرو دست می‌گرفت و بازی‌های محلی را گزارش می‌کرد اما شروع دفاع‌ مقدس، سرنوشت گزارشگر قدیمی تلویزیون را تغییر داد و پای اسکندر کوتی با یک ضبط ناگرا به گفتگو با رزمندگان و جهادگران برای رادیو جبهه باز شد. او هم جزو گویندگانی است که خبر آزادسازی خرمشهر را برای خوزستانی‌ها با آن زنگ صدای معروف مخابره می‌کرد.

همچنین نوحه‌خوانی حاج صادق آهنگران در سال ۱۳۶۱، سرود «مهدی بیا مهدی بیا» سال ۱۳۶۰ و پخش تصاویری از جبهه در سال ۱۳۶۴ از دیگر بخشهای بخش «قاب ناب» امشب خواهد بود.

در بخش نماهنگ نیز نماهنگ‌های «ندیدم شهی» با صدای علی فانی و «ظهور منجی» با صدای علی اکبر قلیچ پخش می‌شود. این برنامه در بخش «سینمایی» گزیده‌ای از فیلم سینمایی «آبادان یازده شصت» محصول ۱۳۹۸ را روانه آنتن می‌کند.

مخاطبان شبکه دو می‌توانند به منظور مشارکت در پویش این برنامه، اسامی فیلمهای سینمایی، سریالها، مستندها و… را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۲۳۲ ارسال نمایند تا در بخشهای مختلف این برنامه، از میان پیامکهای ارسالی، بیشترین درخواست انتخاب شده به نمایش درآید.

مجله تصویری «خیلی دور خیلی نزدیک» کاری از تأمین برنامه شبکه دو به تهیه‌کنندگی حمیدرضا فتح‌آبادی است که پنجاه و یکمین قسمت آن، یکشنبه ۲ مهر حوالی ۰۰:۳۵ از شبکه دو پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.