Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 15901
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 17 دی 1398 - 11:31 |

پخش ۱۴ نمایش ویژه شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی از رادیو نمایش

پخش ۱۴ نمایش ویژه شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی از رادیو نمایش

تا پایان هفته چهارده نمایش جدید رادیویی ویژه شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی از رادیو نمایش و سایر شبکه های رادیویی پخش می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، نمایش های «سردار دل ها»، «قهرمان البوکمال»، «مثل صاعقه» و « علمدار » به کارگردانی ایوب آقاخانی و ده نمایش کوتاه رادیویی به کارگردانی فریدون محرابی در رادیو نمایش تولید شده که تا پایان هفته به روی آنتن رادیو نمایش می رود .
نمایش «سردار دل ها » که اکبر خرد چشم آن را نوشته است داستان جوان مدافع حرمی است که در حال جنگ با داعش در سوریه است و آرزوی دیدار با سردار سلیمانی را دارد . این نمایش ساعت ۱۴:۰۰ از رادیو نمایش پخش می شود.
نمایش «قهرمان البوکمال» نوشته سهیلا خدادادی درباره نقش اثر گذار شهید سردار سلیمانی در آزاد سازی البوکمال به عنوان یکی از مهمترین پایگاه های داعش در سوریه است.این نمایش ساعت ۱۶:۴۵ به روی آنتن رادیو نمایش می رود.
نمایش «مثل صاعقه» نیز درباره نقش شهید سردار سلیمانی در آزاد سازی شهر حلب و آزاد سازی شهر دیرالزور است که نویسندگی آن را سهیلا خدادادی بر عهده دارد و ساعت ۱۶:۴۵ از رادیو نمایش پخش می شود.
نمایش « علمدار» نیز به داستان نقش برآب شدن ترور سردار سلیمانی در روز تاسوعا و عاشورای سال ۹۸ می پردازد و مجید حیدری نویسنده آن است.این نمایش ساعت ۱۴:۰۰ به روی آنتن رادیو نمایش می رود.
این آثار با هنرمندی احمد گنجی، محمدرضا قلمبر، بهرام سروری نژاد ، محمد رضا علی، مجتبی طباطبایی، محمد مجدزاده و به کارگردانی ایوب آقاخانی ، تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد ، صدابرداری حیدر صفدری و افکتوری محمدرضا قبادی فر در حال تولید در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو است که به صورت همزمان از رادیو نمایش و سایر شبکه های رادیویی پخش خواهد شد
همچنین به همین مناسبت تا پایان هفته نمایش های کوتاه روحیه، اقدام سریع، سردار سامرا،پیروزی بزرگ، آخرین پرواز، قدم های محکم روی خاک نرم فاو، روی خاکریز، زورخانه عطایی،شب های روشن، آن سیصد نفربه نویسندگی سهیلا خدادادی و داریوش روحی و به کارگردانی فریدون محرابی در فواصل برنامه های رادیو نمایش پخش می شود.بیتا خارستانی، حمید هدایتی ، کرامت رودساز، سعیده فرضی، بهرام سروری نژاد، مینا شجاع، امیر عباس توفیقی و نسرین زارع بازیگران این نمایش ها هستند و فرشاد آذرنیا تهیه کنندگی، نازنین حسن پور افکتوری و جعفر جودتی صدابرداری آن را بر عهده دارند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.