Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 14525
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 23 آبان 1398 - 12:19 |

پرونده کتاب در«گیومه» رادیو نمایش باز می شود

پرونده کتاب در«گیومه» رادیو نمایش باز می شود

عوامل برنامه زنده «گیومه» رادیو نمایش در هفته کتاب و کتابخوانی با حضور در خانه کتاب ،پرونده کتاب را با موضوعات گوناگون بررسی می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو،دلایل پایین بودن نرخ مطالعه در ایران در مقایسه جهانی، بررسی وضعیت و شمارگان انتشار کتاب در حوزه ادبیات نمایشی ، کتابخوانی و چالش های اقتصادی برای خانواده ها، بررسی و آسیب شناسی کتاب های سینمایی، تبلیغات و بازاریابی کتاب و دشواری های ناشران مستقل ، معضلات پخش و توزیع کتاب، فقر هشتاد درصدی کتابخانه های عمومی در کشور،شیوه های جدید ترویج مطالعه و کتابرسانی به مناطق دوردست و محروم، ممیزی کتاب بر محور ضوابط یا سلایق و بررسی تبعات واگذاری ممیزی کتاب به بخش خصوصی، قاچاق کتاب و اثرات آن بر اقتصاد نشر، نقش رسانه های مجازی در پیشبرد کتابخوانی در سطح مخاطبان ، آداب ترجمه ی کتاب، خرید کتاب های ترجمه و شیوه های تمیز ترجمه ی خوب از بد، موضوعات این هفته برنامه زنده رادیویی «گیومه» را تشکیل می دهند.

آزاده شاهرخ مهر تهیه کننده برنامه زنده رادیویی «گیومه» در این باره گفت : در طول هفته کتاب با حضور کارشناسان مختلف حوزه کتاب ، نرخ پایین مطالعه در ایران را بررسی کرده و با آمارهای جهانی مقایسه می کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه «گیومه» به موضوعات فرهنگی –هنری نگاهی انتقادی دارد ، وضعیت کتاب در حوزه هنرهای نمایشی را در حوزه انتشارات دولتی و خصوصی بررسی خواهیم کرد.

این تهیه کننده رادیو افزود :بررسی و آسیب شناسی کتاب های سینمایی چه در حوزه ترجمه و چه در حوزه تألیف ، از دیگر موضوعاتی است که در پرونده کتاب «گیومه» مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.همچنین تبلیغات و بازاریابی کتاب، معضلات پخش و توزیع کتاب نیز این هفته در این برنامه تحلیل خواهد شد.

«گیومه» این هفته با کارشناسی واجرای شهاب شهرزاد،نویسندگی و تهیه کنندگی آزاده شاهرخ مهر ، کارشناسی شهاب دارابیان ، گزارشگری میثم کریمی ، هماهنگی سهیلا رضایی و با حضور غزاله پورخاکی در بخش شوخی با اخبار، از روز شنبه بیست و پنجم آبان ماه تا روز چهارشنبه ،به صورت زنده ساعت ۹ صبح از رادیو نمایش پخش می شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.