Monday, 27 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۷ خرداد , ۱۴۰۳ - 20 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 49006
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 17 اردیبهشت 1403 - 11:39 |

پوشش مراسم آئین «جایزه البرز ۱۴۰۳» در رادیو ایران

پوشش مراسم آئین «جایزه البرز ۱۴۰۳» در رادیو ایران

برنامه «باغ هنر» دوشنبه ۱۷ اردیبهشت، آئین «جایزه البرز ۱۴۰۳» را منعکس می‌کند و با برگزیدگان و مسئولان این جشنواره گفت و گو می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،  در تقارن با شصت و دومین سال تأسیس بنیاد فرهنگی البرز، جایزه البرز ۱۴۰۳ به ۶۲ نفر از نخبگان کشور شامل ۴۰ نفر در بخش دانشجویان (۱۰ نفر در بخش دانشجویان پزشکی و ۳۰ نفر در بخش دانشجویان غیرپزشکی)، ۷ نفر در بخش طلاب حوزه‌های علمیه، ۱۰ نفر در بخش فناوران و ۶ نفر در بخش دانشمندان (۲ نفر دانشمند جوان) اعطا می‌شود.

وحید بیات تهیه کننده این هفته «باغ هنر» بیان کرد: بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی تأسیس شده است. هدف از تاسیس بنیاد فرهنگی البرز در واقع کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی است. این امر از طریق اعطای «جایزه بنیاد البرز» و به صورت مستمر و سالانه انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: بنیاد فرهنگی البرز به همت مرحوم حسینعلی البرز، مردی خیراندیش و نیک‌سیرت، تأسیس و وقف گردید. این بنیاد طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی‌کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده است. جالب اینکه تعدادی از ایشان، هم‌اکنون نیز دارای مسؤولیت‌هایی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و اجرایی هستند. فعالیت حمایتی و تشویقی بنیاد فرهنگی البرز طی سالهای اخیر در قالب همایش‌های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسؤولین کشوری محقق شده است.

بیات در پایان افزود: رقم نقدی این جایزه در بخش دانشجویان و حوزویان هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان و در بخش فناوران هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان است که همراه با لوح تکریم و تندیس جایزه البرز به آنها اعطا می‌شود. در بخش دانشمندان برتر نیز جایزه نقدی دانشمندان جوان هر نفر ۳۰۰ میلیون تومان و دانشمندان برتر هر نفر ۵۰۰ میلیون تومان است که همراه با لوح تکریم و نشان البرز به ایشان تقدیم می‌گردد.

گفتنی است برنامه «باغ هنر» دوشنبه ۱۷ اردیبهشت، از ساعت ۱۶:۰۰به تهیه کنندگی وحید بیات و اجرای میثم اسکندری این مراسم را منعکس می‌کند.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.