Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 27032
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 22 خرداد 1400 - 16:20 |

پیام معاون صدا به مناسبت سالگرد تاسیس رادیو معارف

پیام معاون صدا به مناسبت سالگرد تاسیس رادیو معارف

علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی به مناسبت سالگرد تاسیس رادیو معارف پیامی را صادر کرد.

به گزارش هنرصدا، اول ذیقعده، مصادف با ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، سالروز تأسیس «رادیو سراسری معارف» می باشد که به همین مناسب معاون صدا، پیام زیر را صادر نمود:

بسمه‌تعالی

در بهمن ماه۱۳۷۷ ،درسالروز میلاد فرخنده حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و در جوار حوزه علميه پرافتخار شهر مقدس قم ،شبکه رادیویی معارف با مأموریت ترویج و تبلیغ رسانه ای نظام جامع علمی و عملی اسلام در تمام عرصه‌هاي زندگي فردي، خانوادگي و اجتماعي پا به عرصه دنیای رسانه گذاشت تا با توكل به خداي متعال و توسل به ارواح پاک پیشوایان معصوم «علیهم‌السلام» و تكيه بر پشتيباني علمی حوزه‌های علمیه و قدرت مدیریتی، هنری و تجهیزاتی سازمان صدا و سیما به عنوان طلايه‌دار رسانه انقلابي، مصداق آشكار فرمايش حضرت امام جعفر صادق عليه السلام باشد كه فرمودند: «فيفيض العلم منه الي ساير البلاد». و اکنون در سالروز تاسیس«شبكه راديويي معارف» هستیم که رهبر معظم انقلاب آن را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانستند.
شبکه رادیویی که فلسفه تأسيس و تقويت اين شبكه را بايد در مقابله با جنگ تمام عيار رسانه اي براي ترويج انديشه هاي سكولار با هدف رنگ باختن ارزش ها و زندگي ديني، سست شدن بنيان خانواده، ترويج اباحي گري در ميان جوانان، از بين رفتن روحيه و ارزش هاي انقلاب و اسلام جست و جو كرد.چرا كه در هیاهوی رسانه های مدرن و جنگ روايت ها، چنانچه نیازهای دینی جامعه بدرستی تبیین و تحلیل نشود؛ حذف دین یا انزوای دینداران حتمی بنظر می رسد .
در این شرایط، رصد دقیق و به روز تغییرات وشناخت و به کار گیری پیشران های موثر و ظرفیت های موجود توانست شبکه رادیویی معارف را همپچنان در شرایط رقابت، پیشتاز، مقاوم، ثابت و مانا کند. طوری که تهدید ها و کاستی ها را با بهره گیری از فرصت ها و قوت ها مدیریت نماید وابتکار عمل را در شرایط رقابت بدست گیرد.
لازمه «تشخص» و «سرآمدي» راديو معارف و تبديل اين شبکه ديني به رسانه طراز مورد انتظار رهبر معظم انقلاب ، برنامه ريزي دقيق،كارآمد و خلاقیت و نوآوری در عرصه برنامه سازی است. که به یقین اهالی این شبکه در این مسیر اهتمام ویژه دارندو همچنان به تلاش مثال زدنی مشغولند .
روشن است كه نيل به افق مورد انتظار یعنی جریان سازی وارتقاء معرفت ديني روشن بينانه و ترويج رفتار ديني مخلصانه، علاوه بر هدف گذاري هاي دقيق براي فعالیت های ميان مدت و كوتاه مدت، در گروِ پشتيباني هاي فكري و معنوي حوزه هاي علميه به ويژه مراجع معظم تقليد و حمايت هاي فني، تجهيزاتي و مالي سازماني از “صدای فضیلت و فطرت” است، و با لطف خداوند و عنایت ائمه اطهار صلوات الله علیهم اجمعین، و نگاه همراه با لطف و مرحمت علما بزرگوار و مراجع عظیم الشان که همیشه این رسانه دینی را مورد تفقد قرار داده اند؛ این مهم به زودی تحقق یافتنی است. ان شاءلله

در پایان ضمن سپاس فراوان از تلاش و فداکاری‌های بی دریغ همکاران ارجمندم در رادیو معارف ، بیست و سومین سالروز تاسیس این شبکه رادیویی را به همه همکاران گرانقدر و شنوندگان فرهیخته صدای فضیلت و فطرت تبریک و تهنیت عرض می کنم.
سربلندی، سعادت، سلامتی و توفیقات روزافزون ملت شریف ایران را از پروردگار منان خواستارم.

علی بخشی زاده
معاون صدای رسانه ملی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.