Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 47464
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 01 اسفند 1402 - 15:30 |

پیگیری مطالبات مردمی در رادیو جوان «بلامانع» است

پیگیری مطالبات مردمی در رادیو جوان «بلامانع» است

برای همه ما حتما پیش آمده است كه احساس كرده‌ایم مظلوم واقع شده‌ایم و كسی صدای ما را نمی‌شنود. اینجاست كه دوست داریم به كسی پناه ببریم كه شنونده خوبی برای ما باشد، كسی كه نه‌تنها به حرف دل ما گوش دهد، بلكه برای ما قدمی نیز بردارد.

راضیه سادات هاشمی گوینده برنامه «بلامانع» رادیو جوان درباره این برنامه رادیویی عنوان كرد: برای همه ما حتما پیش آمده است كه احساس كرده ایم كه مظلوم واقع شده ایم و كسی صدای ما را نمی شنوند، اینجاست كه دوست داریم به كسی پناه ببریم كه شنونده خوبی برای ما باشد، كسی كه نه تنها به حرف دل ما گوش دهد، بلكه برای ما قدمی نیز بردارد. حالا اگر این مشكلات در حوزه كارآفرینی و سرمایه گذاری نیز باشد كه به معیشت خانواده مان گره بخورد، این موضوع بیشتر می تواند آسیب زا باشد.

وی افزود: در واقع برنامه رادیویی بلامانع همان گوش شنوای درد و دل مردم است. مردمی كه گاهی خودشان ندانسته راه اشتباهی را برای انجام كار انتخاب كرده اند و گاهی در حق آنها، خواسته یا ناخواسته اجهافی صورت گرفته است.

وی در پاسخ به اینكه موضوعات برنامه بلامانع بیشتر در چه حوزه هایی است، گفت: هر موضوعی كه با تولید ارتباط داشته باشد در برنامه بلامانع به آن می پردازیم، حالا از مشكلات پرداخت مالیاتی تا گرفتن تسهیلات و یا حتی گرفتن مجوز ها برای شروع به كار … بر فرض مثال؛ گاهی تولید كننده ها بعد از ۲۰ سال انجام كار به شكل سنتی برای توسعه كار خود به ادارات مراجعه می كنند تا مجوز و یا تسهیلات بگیرند و تازه آنجا متوجه می شوند كه زمینی كه در آن فعالیت می كنند جزء اراضی ملی است یا در گروه زمین های كشاورزی قرار دارد و نمی توانند مجوز لازم را اخذ نمایند.

راضیه سادات هاشمی در پاسخ به اینكه برنامه بلامانع آیا توانسته به هدف خود برسد یا خیر؟ گفت: قبل از اینكه به این سئوال پاسخ دهم، باید بگویم به نظرم ما در كشور دو مشكل بزرگ و اساسی داریم. اولین مشكل، اطلاع رسانی های گنگ و یا نادرست سازمان ها و ارگان ها است كه اغلب ارباب رجوع را سردرگم می كنند. حتی مخاطبانی ما داشته ایم كه بسیار متخصص و با سواد در رشته خودشان و یا صاحب شركت های دانش بنیان بوده اند ولی در مواجهه با سازمان های دولتی به مشكل بر خورده اند، یعنی درست راهنمایی نشده اند كه باید به كجا مراجعه كنند و از چه مسیری كارشان را پیگیری كنند.

راضیه سادات هاشمی درباره تأثیرگذاری این برنامه رادیویی گفت: در خصوص تأثیر گذاری با قاطعیت به شما می گویم كه من و همكارانم در این برنامه عملكرد بسیار خوبی داشته ایم. چرا كه به لحاظ حرفه ای تولید، هماهنگی و اجرا، این برنامه بسیار سخت و دشوار است و حتی سخت تر از آن چیزی كه بتوان تصور كرد.

وی افزود: در خصوص اجرا، باید بگویم این برنامه بسیار انرژی بر است؛ چرا كه گاهی كسانی كه روی خط می آیند، آنقدر عصبانی و سرخورده هستند كه ترجیح می دهند فریاد بزنند تا شاید صدایشان شنیده شود و كنترل آنها بسیار سخت است، از طرف دیگر مسئولینی كه روی خط می آیند بعضی وقت ها از موضع بالا صحبت می كنند، برخی مواقع هم سعی می كنند جوابی ندهند و وقت كشی كنند تا زمان برنامه به اتمام رسد.

راضیه سادات هاشمی گوینده برنامه بلامانع در پایان خاطرنشان كرد: به هر حال برنامه بلامانع تلخی و شیرینی را با هم دارد، البته شیرینی هایش بیشتر است چون به ما برای ادامه این برنامه امید می دهد. من اعتقاد دارم كه همین دعای خیر مخاطبانی كه شاهد پیگیری های ما بوده اند بزرگترین سرمایه من و همكارانم در این برنامه است. در نهایت باید از مدیر گروه و مدیر شبكه رادیویی جوان هم تشكر كنم كه حامی ما در این برنامه بودند و هستند.

برنامه بلامانع كاری از گروه جامعه، فرهنگ و سلامت با مدیریت علیرضا مبینی به تهیه‌كنندگی راضیه جعفری و عصمت باپیران و با اجرای حامد مشكینی و راضیه‌سادات هاشمی از شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۸ روی موج FM ردیف ۸۸ مگاهرتز تقدیم شنوندگان رادیو جوان می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.