Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 44904
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 25 مهر 1402 - 12:48 |

چاپ سه‌بعدی برای شبیه سازی اندامها و ساخت دارو در «رهاورد» رادیو ایران

چاپ سه‌بعدی برای شبیه سازی اندامها و ساخت دارو در «رهاورد» رادیو ایران

مستند «رهاورد» سه شنبه ۲۵ مهر، با حضور صاحب نظران از فناوری شبیه سازی اندام ها و ساخت دارو با کمک چاپ سه‌بعدی می‌گوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مریم بانو فطرتی تهیه کننده مستند «رهاورد» سه شنبه‌ها بیان کرد: هنوز انسان‌های بیمار به دلایلی، نمی‌‌توانند از پزشکی پیشرفته آن گونه که باید بهره مند شوند. کسانی که در انتظار اهدای عضو هستند، باید در فهرست‌‌های طولانی منتظر باشند و اگر سرانجام اهداکننده ای هم پیدا کنند، ممکن است بدن آن‌ها این عضو جدید را پس بزند.

وی ادامه داد: آینده ای را تصورکنیدکه دیگر برای درمان نقص عضو یا بیماری‌های کلیوی و کبدی و حتی قلبی عروقی، نیاز به پیوند اعضا از انسانی به انسان دیگر نباشد به این شکل که به کمک فناوری و ابزارهایی شبیه چاپگرها، اندام سالم و زنده را ساخت و به فرد بیمار پیوند زد .

فطرتی افزود: در برنامه روز سه شنبه با حضور مجید حاجی حسینعلی دانشجوی دکترای مکانیک شریف، زهرا افضلی مسئول بخش گسترش و توسعه جوهر های زیستی، زهرا پژوه نیا دانشجوی دکترای مهندسی بافت، مهدیه حسین پور دانشجوی دکترای مهندسی بافت، دکترحامد دائمی عضو هیئت علمی‌ پژوهشگاه رویان، نیما بهشتی زاده دانشجوی دکترای مهندسی بافت و زهرا حسن پور دانشجوی دکترای فتو شیمی از فناوری استفاده از جوهر زیستی و چاپگر سه بعدی زیستی برای طراحی و ساخت بافت های مختلف بدن خواهیم گفت.

گفتنی است مستند «رهاورد» به تهیه کنندگی مریم بانو فطرتی و گزارشگری سمیه رنجکش سه شنبه ۲۵ مهر ساعت ۱۳:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.