Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 46706
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 23 دی 1402 - 12:03 |

چهاردهمین كارگاه آموزشی ایرانیاران رادیو در «قزوین» برگزار شد

چهاردهمین كارگاه آموزشی ایرانیاران رادیو در «قزوین» برگزار شد

چهاردهمین كارگاه آموزشی ایرانیاران رادیو ایران با حضور بیش از ۷۰ نفر از ایرانیاران، جمعه ۲۲ دی، در استان «قزوین» برگزار شد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو ایران، در ادامه طرح «هفته‌های ایرانی» و برگزاری كارگاه آموزشی در هر استان، جمعه ۲۲دی، با حضور محمودی مدیر گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران، احسان زارع تهیه كننده، حمیدرضا خاوری گوینده و عباس سنجری گزارشگر و محمدباقر پروین نژاد معاون صدای استان «قزوین» كارگاه آموزشی در این استان برگزار شد و مباحث رسانه‌ای مختلفی مطرح شد و علاقه‌مندان رسانه پرسش‌های خود را پرسیدند.

در ابتدای جلسه مدیر گروه دانش و اقتصاد، به تشریح هدف و تشكیل كانون ایرانیاران، ماموریت و نحوه تعامل ایرانیاران با رادیو ایران پرداختند.

سپس حمیدرضا خاوری در مورد گویندگی رادیو نكاتی را مطرح كرد، از جمله تاكید بر ضرورت مطالعه به منظور افزایش دایره واژگان، پرهیز از نگاه مادی به گویندگی و لزوم عشق به گویندگی برای غلبه بر مشكلات پیش رو، احسان زارع نیز در مورد تهیه پادكست مواردی را اشاره كرد و نرم افزار ادوب ادیشن را برای ایرانیاران معرفی كرد.

در ادامه عباس سنجری گزارشگر پیشكسوت رادیو در مورد شرایط گزارشگری نكاتی را برای حاضران مطرح كردند و به بیان خاطراتی از جمله خاطرات گزارشگری در ایام دفاع مقدس پرداختند. از جمله نكات مورد تاكید وی لزوم توجه به روان شناسی مصاحبه شوندگان و راهكارهای برقراری ارتباط با آنها، انتخاب درست واژه ها و ارائه اطلاعات موجز و مفید در مقدمه گزارش برای مخاطبان بود.

برای نخستین بار در این كارگاه های آموزشی علاقه مندان به گزارشگری حضور اساتید گزارش هایی در مورد كارگاه ارائه نمودند و نقاط قوت و ضعف كار خود را شنیدند. شایان ذكر است قسمتی از این گزارش ها در برنامه «زیرآسمان ایران» جمعه ۲۲ دی از آنتن رادیو ایران پخش شد.
ایرانیارانی كه علاقه مند به همكاری با رادیو قزوین بودند در خصوص تعامل بیشتر با رادیو، سوالاتی را از معاون صدای قزوین پرسیدند و پاسخ خود را دریافت كردند.

از بخش های مهم و جذاب كارگاه آموزشی «قزوین» حافظ خوانی و شاهنامه خوانی دوتن از ایرانیاران بود.

گفتنی است كارگاه‌های آموزشی رایگان برنامه‌سازی رادیو برای ایرانیاران استان «قزوین» با استقبال بسیار خوب «ایرانیاران» مواجه شد و كارگاه از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۷:۳۰ در شهر «قزوین» برگزار شد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.