Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 33190
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 18 اسفند 1400 - 13:39 |

«چه خبر» رادیو از مصرف بیش از حد تنقلات می‌گوید

«چه خبر» رادیو از مصرف بیش از حد تنقلات می‌گوید

برنامه طنز چه خبر در رادیو صبا با نگاهی طنز به مصرف بیش از حد تنقلات می‌پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برنامه «چه خبر» كه با رویكرد طنز و هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای جالب و شنیدنی را برای مخاطبان روایت می‌كند ، این برنامه روز پنج شنبه ۱۹ اسفند با موضوع «مصرف بیش از حد تنقلات» راهی آنتن صبا می‌شود.
تنقلات از جمله موادغذایی است كه معمولا كالری زیادی داشته و فاقد چهار رده غذایی است به همین دلیل باعث چاقی شده و باید كمتر از غذا مورد استفاده گردد. به طور كلی نمی‌توان مصرف تنقلات را برای كم سن و سالان ممنوع كرد اما می‌توان موادغذایی اصلی و پرفایده را در برنامه‌ریزی غذایی فرزندان گنجاند و تنقلات را به صورت تشویقی در اختیار آنان قرار داد. البته تنقلات سنتی نیز علاوه بر آنكه فاقد ضرر است فواید بی‌شماری را به خصوص برای كم سن و سالان داراست كه از آن جمله می‌توان به خشكبار اشاره كرد. آجیل حافظ قلب است و حاوی چربی‌های مفید بوده و ویتامین‌های فراوان آن از جمله ویتامین‌ای به سلامت بدن كمك بسیاری می‌كند و باعث تامین بسیاری نیازهای كم سن و سالان می‌شود.این در حالی است كه استفاده از تنقلات بی‌ارزش علاوه بر آنكه فاقد ویتامین است و فقط قند اضافه دارد سیری كاذب می‌دهد و باعث كم‌اشتهایی فرزندان می‌شود.
برنامه «چه خبر» با نگاهی طنزبه مضررات مصرف زیاد تنقلات می پردازد.این برنامه در بخش های مختلف «دیباچه» (شناسایی و انتخاب خبر)، «به ما چه» (بخش كارشناسی خبر در قالب طنز)، «دیوانچه» (اجرای شعری طنزآمیز درباره خبر انتخاب شده) و «یعنی چه» (جمع بندی و چرایی انتخاب خبر) به این موضوع می پردازد.

برنامه طنز «چه خبر» روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۱:۳۰ به تهیه كنندگی و نویسندگی مهدی استاد احمد و گویندگی سجاد شهرابی، روی موج اف ام ۱۰۵,۵ مگاهرتز پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.