Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 32467
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 09 بهمن 1400 - 12:14 |

چگونگی شکل گیری سلجوقیان تا تاریخ نقش رستم در «سرزمین من» رادیو فرهنگ

چگونگی شکل گیری سلجوقیان تا تاریخ نقش رستم در «سرزمین من» رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ در برنامه «سرزمین من» امروز ۹ بهمن ماه به رویدادها و مسائل تاریخی، از چگونگی شکل گیری سلجوقیان تا تاریخ نقش رستم می‌پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مجله رادیویی «سرزمین من» امروز در بخش گفت و گوی روز به چگونگی شکل گیری حکومت سلجوقیان اختصاص دارد.

در بخش «گنجینه» نیز رضا دبیرنژاد یکی دیگر از موزه‌های کشورمان را برای شنوندگان معرفی می‌کند و در ادامه فرزان احمدنژاد در آیتم «کهن دیار» درباره تاریخ نقش رستم، اطلاعاتی را بیان می‌کند.
نقش رستم مجموعه‌ای باستانی در زنگی‌آباد واقع در شمال شهرستان مرودشت استان فارس ایران است که در فاصلهٔ ۶ کیلومتری از تخت جمشید قرار دارد. این محوطهٔ باستانی یادمان‌هایی از ایلامیان، هخامنشیان و ساسانیان را در خود جای داده‌است.
بخش دیگری از این برنامه «فرهنگ سلامت» است که در گفت و گوی تلفنی با یک متخصص درباره چگونگی افزایش سلامت در دوران کرونا گفت و گو می‌شود.
امروز در سرزمین من به روایت رضا مختاری اصفهانی و تاریخ نگاران با محور آشنایی با یکی از مورخان ایرانی عهد صفوی، دیگر آیتم های برنامه را تشکیل می دهند.
برنامه «سرزمین من» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که به تهیه کنندگی امیررضا راز ساعت ۱۳:۰۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.