Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 600
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 08 تیر 1394 - 6:48 |

کارآفرینی در شبکه رادیویی جوان

کارآفرینی در شبکه رادیویی جوان

مدیر گروه دانش رادیو جوان با اشاره به هدف پنج ساله این گروه رادیویی بیان کرد که در تلاشند تا رادیو جوان مرجعی باشد که جوانان بتوانند مطالبات علمی و دانشی خود را از آن دریافت کنند.

نیلوفر احمدی با اشاره به برنامه هایی که از گروه دانش رادیو جوان روی آنتن می رود، گفت: این گروه برنامه های مختلفی را در نظر می گیرد تا مخاطبان بتوانند در حوزه های مختلف دانش و اطلاعات مورد نظر را کسب کنند.

وی با اشاره به بعضی از برنامه های این گروه عنوان کرد: برنامه بامداد چهارشنبه «اینجا شب نیست» که در زیرگروه برنامه های رادیو دانش قرار می گیرد هر هفته با موضوعی که برای دانشجویان جذاب است سعی در هماهنگ شدن با موضوعات روز را دارد. به طور مثال ما در یک برنامه موضوعات فیزیک مدرن را مطرح کردیم و درباره «ضد ماده» بحث و گفتگو شد.

مدیر گروه دانش رادیو جوان اضافه کرد: ما ابتدا فکر کردیم که ممکن است سوالات ما سنگین باشد. بنابراین در هر دو زمینه عمومی و تخصصی سوالات خود را مطرح کردیم اما جالب اینجا بود که از سوالات هر دو زمینه استقبال شد.

احمدی همچنین با اشاره به برنامه «نقشه گنج» که از این گروه روی آنتن می رود، اظهار کرد: بسیاری از مهمانانی که به برنامه «نقشه گنج» می آیند جوانانی هستند که از دانشگاه فارغ التحصیل شده و خودشان دست به کارآفرینی زده اند. یکی از مشکلات اصلی جوانان و دانشجویان در جامعه امروز مساله کار است و توجه ویژه این برنامه هم به مقوله کارآفرینی است.

وی درباره اینکه چرا در این برنامه از استادان و کارآفرین های مطرح دعوت نمی شود، بیان کرد: محور عمده این برنامه روی جوانان است چراکه آنها با تکیه بر معلوماتی که داشته اند دست به خلاقیت در کسب و کارهای جدید زده اند و چون این برنامه برای جوانان است، خواستیم از همین مقطع سنی استفاده کنیم و آنها تجربه های خود را برای همسن و سالانشان بیان کنند.

احمدی در توضیح خود از هدف این برنامه گفت: «نقشه گنج» با این هدف روی آنتن می رود که به افراد کمک کنیم تا بتوانند از دانشی که می آموزند و شغلی که می توانند با آن کسب کنند تصویر دقیقی بدست بیاورند. همچنین بدانند که باید از آنچه که آموخته اند چه توقعاتی داشته باشند. 

احمدی با اشاره به برنامه دیگر گروه دانش با عنوان «جریان» اظهار کرد: این برنامه موضوعاتی را که در جامعه به شکل یک موج و یا تب در جریان افتاده است پیگیری می کند. در این برنامه که به نوعی به آسیب شناسی تب مورد نظر می پردازد سعی می شود درباره چرایی حادث شدن موضوع بحث شود. این مباحث تلاش می کنند تا مخاطب برنامه را نسبت به آنچه که اتفاق می افتد آگاه سازند و همچنین از اتفاقات بعدی هم پیشگیری می کند. همچنین یکی از اهداف ما این است که در «جریان» به مخاطبان اصلی برنامه که جوانان هستند کمک کنیم تا بر موج هایی که رخ می دهند فائق آیند به طور مثال با بحث های کارشناسی درباره عمل های زیبایی که بسیار رواج پیدا کرده است مسایل و مشکلات این عمل ها را برای جوانان بیان می کنیم.

احمدی در پایان از طراحی برنامه های جدیدی در گروه دانش رادیو جوان خبر داد و گفت: در حال حاضر طراحی چند برنامه را در دستور کار داریم و یک استراتژی پنج ساله هم برای گروه دانش در رادیو جوان داریم تا همانطور که گفتم بتوانیم نیازهای دانشی جوانان را برآورده کنیم و این شبکه مرجعی باشد که آنها بتوانند مطالبات علمی و دانشی خود را از ما دریافت کنند

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.