Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 29292
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 05 مهر 1400 - 13:06 |

کتاب گویای زندگی شهید حسن باقری رونمایی شد

کتاب گویای زندگی شهید حسن باقری رونمایی شد

کتاب گویای زندگی شهید حسن باقری با حضور مقامات کشوری و لشکری، معاون صدای رسانه ملی و جمعی از هنرمندان رونمایی شد.

به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس؛

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا مراسم رونمایی از کتاب گویای زندگی شهید حسن باقری،گیل مانا،همسفر و ۴۵ اثر دیگر در حوزه دفاع مقدس با همکاری ایرانصدا و مرکز اسناد دفاع مقدس، شنبه ۳ شهریور در معاونت صدای رسانه ملی برگزار شد.

در این مراسم،علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی، سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه،
سردار نایینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، شهرام صمدی نیارئیس سازمان بسیج هنرمندان استان تهران و جمعی از هنرمندان نام آشنای سینما و تلویزیون و رادیو نیز حضور داشتند.

سردار فدوی جانشین فرماندهی کل سپاه،در این جلسه بیان کرد: برای اینکه آثار هنری خوب دیده شوند، باید محبت را وارد کارمان کنیم. برای کار‌های دفاع مقدس نیز از کارگردان گرفته تا تک تک هنرمندان باید با جان و علاقه کار کنند تا آثار تولید شده منشأ اثر باشد.

وی گفت: جوانان ایران در راستای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی با جان خود محک خوردند؛ اما متاسفانه خیلی از شهدای ما را نوجوان و جوانان نمی‌شناسند. پس ما از یک روش درست در معرفی شهدا استفاده نکرده ایم. چطور همین جوان و نوجوانان، هنرمندان غربی را می‌شناسند، اما شهید باقری را نمی‌شناسند. ما خیلی بیشتر از قبل باید در زمینه دفاع مقدس تلاش کنیم.

علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی نیز این رونمایی را بخشی از وظیفه رسانه در قبال شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس دانست.

وی با قدردانی از حضور پدیدآورندگان این آثار گفت: این نشت به پاس غیرت و مردانگی کسانی است که در روزهای سخت این کشور را محافظت کردند.

ما به شهدا بدهکار هستیم

معاون صدا رابطه رسانه ملی با شهدا را رابطه دوطرفه دانست و بیان کرد: رابطه ما با شهدا رابطه بدهکار و طلبکار است. ما به شهدا بدهکار هستیم و باید رفتاری از سر خضوع داشته باشیم تا شاید آنها که طلب زنده نگه داشتن آرمان‌هایشان را از ما دارند نگاه خاصی به ما بکنند.
بخشی‌زاده افزود: هرچقدر برای شهدا کار کنیم گویی کاری نکرده‌ایم و هر چه برای ماندگاری نام آن‌ها تلاش کنیم و هزینه کنیم باز هم مدیون آن‌ها هستیم.
وی با اشاره به نام‌های ماندگار هنرمندانی که رد پای دفاع مقدس را در رادیو به جا گذاشته‌اند متذکر شد: یادی کنم از زنده‌یاد مهران دوستی که با صدای گیرا و گرمش از شهدا و دفاع مقدس گفت و خدماتش به رادیو ماندگار شده‌است.
معاون صدا در پایان با ذکر خاطراتی از روزهای آغازین جنگ گفت: این سرزمین پر از شهید حسن باقری است و در آن روزهای سخت این جوانان با درایت و هوشمندی‌شان مقاومت و پایداری را به نمایش گذاشتند.
در این برنامه سردار نائینی مدیر مرکز اسناد دفاع مقدس گفت: فلسفه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به عنوان یک مرکز اسنادی و پژوهشی جلوگیری از تحریف تاریخ جنگ است.

نائینی افزود: حدود ۲۰۰ موضوع و ۱۷۴۰ عنوان پژوهشی در نقشه جامع پژوهشی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس احصا شده است که حاصل این کار تولید ۲۱۸۲ اثر پژوهشی و اسنادی خواهد بود که در این زمینه تاکنون، ۴۴۵ اثر چاپ شده و ۴۷۶ اثر نیز به عنوان قراردادهای پژوهشی جاری در مرکز فعال است که در سال جاری از ۲۰۰ اثر جدید پژوهشی و اسنادی رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: بنابراین انتشار حدود ۲۲۰۰ اثر پژوهشی و ۲۰۰۰ اثر اسنادی و مجموعاً ۴۴۰۰ اثر در برنامه بلند مدت پیش‌‌­بینی شده است که تاکنون حدود ۵۰ درصد از کار پیش رفته است.

شاملو مدیر ایران صدا هم در این مراسم اظهار کرد: حدوداً ۳۰۰ اثر کتاب صوتی در حوزه دفاع مقدس طی سال‌های اخیر در مجموعه ایران صدا تولید شده است. از سال گذشته تا کنون ۴۸ کتاب گویای دیگر در این زمینه تولید شده است.

او گفت: یک تعداد از این کتاب‌ها با همکاری سپاه پاسداران تولید و مستندنگاری شده و از صدای خوب هنرمندان کشورمان در این آثار استفاده کرده ایم که امروز اختصاصاً از کتاب‌های گویای شهید باقری، همسفر و گیل مانا با همکاری مرکز اسناد رونمایی می‌شود.

یادآور می شود راویان کتاب گویای زندگی شهید حسن باقری: فرهاد قائمیان، سینا نیکوکار وامیر محمد صمصامی، تهیه کننده: هدی فلاح و دستیار تهیه :زهرا بلدی؛ راوی کتاب گیل مانا:علیرضا علیا، تهیه کننده:فاطمه حسن پور و راوی کتاب همسفر:علی همت مومیوند و تهیه کننده :اشرف اشرف نژاد می باشند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.