Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 27448
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 08 تیر 1400 - 11:13 |

گذری بر طبیعت نگاری و هنر شهری در رادیو فرهنگ

گذری بر طبیعت نگاری و هنر شهری در رادیو فرهنگ

در برنامه «نگارخانه» رادیو فرهنگ امروز ۸ تیر، ندا بحرالدینی، طراح و نقاش از طبیعت نگاری و هنر شهری می گوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «نگارخانه» که به موضوع بررسی هنرهای تجسمی در کشور و دغدغه‌های هنرمندان این حوزه و اطلاع رسانی از فعالیت های هنری اختصاص دارد، امروز میزبان  ندا بحرالدینی، طراح و نقاش کشورمان است تا در این برنامه طبیعت نگاری و هنر شهری بررسی شود.

طبیعت یکی از مواردی است که در نگارگری ایران توجه زیادی به آن شده است و همواره بستری برای نمایش میدان عمل شخصیت ها در بزم و رزم، باغ یا صحنه گردش و…. بوده است. در برخی از مکاتب اهمیت طبیعت پردازی به قدری زیاد بوده که بقیه موارد را کنار زده و در درجه اول اهمیت قرار می‌ گرفت.
هنر شهری به عنوان یکی از گونه‌های مختلف هنر مردم، چیزی فراتر از یک اثر هنری است که در جهت اصلاح کیفیت فضایی گام برداشته و نقش نشانه ای در منظر شهر ایفا می‌ کند، نشانه ای که تنها کالبدی صرف از آن مشاهده نمی‌ شود، بلکه به نوعی خود عامل خاطره انگیزی، هویت مندی و زیبایی سازی محیط نیز است. این هنر مشمول طیفی از ساخت مجسمه‌ ها، المان‌ های معماری و یادمانی و حتی موسیقی و هنرهای نمایشی خیابانی می‌ شود که در این برنامه درباره طبیعت نگاری ‌‌و‌ هنرشهری بحث و‌ گفت و گو می‌ شود.
برنامه«نگارخانه» به همت گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ، به تهیه کنندگی رضا غیور و کارشناسی و اجرای امیر راد ساعت ۲۰ امشب سه شنبه ۸ تیر روی آنتن رادیو فرهنگ می رود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.