Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 41989
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 27 خرداد 1402 - 13:13 |

گرامیداشت روز جهانی بیابان زدایی در «سیاره آبی» رادیو

گرامیداشت روز جهانی بیابان زدایی در «سیاره آبی» رادیو

برنامه «سیاره آبی» شنبه ۲۷ خرداد، همزمان با روز جهانی بیابان زدایی با مهندس علی حسین دهقان معاون دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت و گو می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، ۱۷ ژوئن با عنوان روز جهانی بیابان زدایی شناخته می‌شود و کشورهای مختلف سعی می‌کنند برنامه‌هایی را در این زمینه به اجرا درآورند.

بیابان‌زایی دردی است که در طول سالیان اخیر به جان زمین افتاده و در حال بلعیدن همه زیبایی‌های آن است. افزایش سطح بیابانی در دنیا موجب شده تا نهادهای بین‌المللی برای مقابله با این معضل جهانی، دست در دست هم دهند تا راهکارهای علمی و اصولی ارایه کنند و با فعالیتی به نام بیابان‌زدایی به مقابله با این درد برخیزند.

سیما پاتیمار تهیه کننده برنامه «سیاره آبی» بیان کرد: بر اساس تعریف کنوانسیون جهانی بیابان زدایی، این پدیده به تخریب سرزمین در مناطق خشک و نیمه خشک و خشک نیمه مرطوب اتلاق می‌شود که ممکن است در اثر عوامل انسانی و عوامل طبیعی رخ دهد.

وی ادامه داد: از همین رو در برنامه شنبه ۲۷ خرداد، با مهندس علی حسین دهقان معاون دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور پیرامون راهکارهایی برای حل این معضل گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است «سیاره آبی» به تهیه کنندگی سیما پاتیمار و اجرای زهرا رحیمی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۴۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.