Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 44131
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 26 شهریور 1402 - 16:23 |

گرامیداشت روز شعر و ادب پارسی در رادیو فرهنگ

گرامیداشت روز شعر و ادب پارسی در رادیو فرهنگ

ویژه برنامه «در دری» به مدت ۴ ساعت زنده در گرامیداشت شهریار ادب فارسی و روز شعر و ادب از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، رادیو فرهنگ در قالب برنامه‌های متنوعی چون «صبح به وقت فرهنگ»، «در دری»، «نغمه‌های نیمایی» ،«چهارباغ» ‌‌و… روز شعر و‌ادب فارسی را گرامی می دارد. روز بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، شاعر کشورمان، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است.
رادیو فرهنگ در سالگشت روز شعر و ادب فارسی در برنامه‌های «صبح به وقت فرهنگ»، «چهارباغ»، «در دری ، «نغمه‌های نیمایی» و…به صورت ویژه به پاسداشت و بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی می‌پردازد.

«در دری » که برنامه ای ادبی با تلفیق شعر و موسیقی است ویژه برنامه ای زنده از ساعت ۱۴:۰۰ است که بخش های مختلفی دارد در این برنامه که تا ساعت ۱۸:۰۰ به همت گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ در استودیوی شماره بک رادیو اجرا می‌شود، در ارتباط تلفنی با اساتید زبان فارسی در دیگرکشورها در باره جایگاه زبان و ادبیات فارسی در بین مردمان و اهالی ادب سرزمین‌های دیگر گفتگو می‌شود و پیام جهانی زبان فارسی و استاد شهریار مورد توجه قرار می‌گیر.

دکتر پیمان جبلی رییس رسانه ملی، علی بخشی زاده معاون صدا، دکتر سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور، مرادجان بوری بایف، رئیس موسسه فرهنگی اکو، رایزن فرهنگی سفارت هندوستان بلرام شکلا و جمعی از شاعران و‌پژوهشگران زبان ‌و ادبیات فارسی مهمان این برنامه هستند. آشنایی فارسی آموزان بنیاد سعدی در جهان ازشعر معاصر و استاد شهریار ، آشنایی با ظرفیت قالبهای شعر فارسی و همچنین ضرورت انتخاب روز پاسداشت شعر از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به آن پرداخته می‌شود.

اجرای این برنامه را استاد اسماعیل آذر و مهدی محمدیان برعهده دارند و مریم مردانی تهیه کننده آن است. همچنین گروه موسیقی سنتی در این برنامه۲ اجرا دارد و جمعی از شاعران کشورمان از جمله محمود اکرامی فر، دکتر سعیدی کیاسری، دکتر احسان شکراللهی، همایون علیدوستی،حسین اسرافیلی، رضا اسماعیلی و …. سخنرانی و شعر خوانی خواهند کرد.
برنامه‌های نغمه‌های نیمایی نیز به پخش اشعار و سروده‌های نیما اختصاص دارد. همچنین برنامه «صبح به وقت فرهنگ» در این روز به جایگاه شعر و شعرخوانی در بین مردم می‌پردازد. در «چهارباغ» هم که گردهمایی ادبی از ساعت ۱۲ شب است موضوع گشت و گذاری در اشعار و ترانه‌ها برای دوستداران شعر و موسیقی ایران انتخاب شده است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.