Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30601
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 25 آبان 1400 - 16:35 |

گرامیداشت مهدی سحابی در «نگارخانه» رادیو فرهنگ

گرامیداشت مهدی سحابی در «نگارخانه» رادیو فرهنگ

برنامه « نگارخانه » امشب با محوریت نگاه هنرمندان تجسمی به آثار مهدی سحابی نقاش، مجسمه ساز، نویسنده، عکاس و مترجم کشورمان از رادیو فرهنگ پخش می شود .

برنامه «نگارخانه» سه شنبه۲۵آبان ۱۴۰۰ در گرامیداشت یاد و ارج گذاری به فعالیت های هنری مهدی سحابی به بازگشایی نمایشگاه مروری بر آثار مهدی سحابی که عصر سه‌شنبه (یازدهم آبان ماه) در گالری موزه هنرهای معاصر گشایش یافت و تا بیست و هشتم این ماه ادامه دارد اختصاص یافته است ، در این نمایشگاه ۱۲۶ اثر نقاشی، حجم، میکس مدیا، عکس و … او به نمایش گذاشته شده است.
برنامه نگارخانه به موضوع بررسی هنرهای تجسمی در کشور و دغدغه‌های هنرمندان این حوزه و اطلاع رسانی از فعالیت های هنری اختصاص دارد.
در برنامه سخنان جمعی از هنرمندان و کارشناسان در باره شخصیت چند بعدی هنری و فعالیت های حرفه ای او در زمینه هنرهای تجسمی ، روزنامه نگاری ادبیات و ترجمه پخش می شود.
مهدی سحابی (۱۳۲۳ در قزوین – ۱۸ آبان ۱۳۸۸ در پاریس) نقاش، مجسمه ساز، نویسنده، عکاس و مترجم کشورمان بود. او بیشتر به خاطر ترجمه مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست شناخته شده است. سحابی پس از طی دوره دبیرستان در شهر تهران و ورود به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته نقاشی، با گذشت مدتی، تحصیل را نیمه کاره رها می کند و برای تحصیل در رشته کارگردانی سینما به ایتالیا می رود و در فرهنگستان هنرهای زیبای رم مشغول تحصیل می‌شود، اما پس از مدتی آن را نیز رها کرد.
وی مدتی به سراغ روزنامه نگاری، بازیگری، عکاسی و کارهای مشابه پرداخت و در آخر به سراغ ادبیات، نقاشی و ترجمه ادبی رفت. تسلط او به زبان های ایتالیایی، فرانسه و انگلیسی سبب شده که نویسندگان متفاوتی را به ایرانی ها معرفی کند.
در این برنامه ،سخنان احسان آقایی، رییس موزه هنرهای معاصر، مژده طباطبایی، کیوریتور نمایشگاه تکاپوی واژه، مهدی حسینی، نقاش و تصویرگر، مجید سحابی بنیانگذار بنیاد مهدی سحابی درباره شخصیت ، آثار و فعالیت های آثار مهدی سحابی تقدیم شنوندگان می شود .
«نگارخانه» به همت گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ، به تهیه کنندگی رضا غیور و کارشناسی و اجرای امیر راد ساعت ۲۱:۰۰ روی آنتن می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.