Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 45980
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 18 آذر 1402 - 14:35 |

گروه های موسیقی خیابانی با رادیو همكاری می‌كنند

گروه های موسیقی خیابانی با رادیو همكاری می‌كنند

حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو صبا از بهره گیری از گروه‌های موسیقی خیابانی در ساخت قطعاتی برای این شبكه خبر داد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، حمیدرضا افتخاری مدیر این شبكه رادیویی درباره ویژه برنامه «شب یلدا» این شبكه رادیویی بیان كرد: شب یلدا اختتامیه پویش صباخوانی را داریم كه در آن اشعاری از حافظ خوانده می‌شود و استقبال خوبی هم از آن شده است.

وی ادامه داد: برای داوری آثار از سعید بیابانكی شاعر، در كنار دیگر اهالی فرهنگ كمك گرفته ایم. ویژه برنامه «شب یلدا» از ساعت ۲۰ شروع می شود و احتمالاً تا بامداد ادامه دارد.

افتخاری درباره مجریان و مهمانان برنامه نیز یادآور شد: مهبد قناعت پیشه و فریبا باقری از مجریان این ویژه برنامه هستند. مهمان چهره نداریم ولی مهمانان جذابی داریم كه با مشاغل مختلفی در این برنامه حضور دارند.

مدیر رادیو صبا درباره برنامه «مزقونچی» كه مدتی است از این شبكه پخش می‌شود و به گروه های موسیقی خیابانی می پردازد، گفت: اغلب این گروه ها موسیقی‌های بی كلام كار می كنند و به نوعی از وزارت ارشاد مجوز دارند. این برنامه هم فضایی مستند دارد و ساخت ان سختی های زیادی می طلبد.

وی درباره جزییات برنامه بیان كرد: هر قسمت از برنامه حدود یك هفته زمان می برد. تا الان ۱۶ قسمت پخش شده است و تا آخر زمستان هم این برنامه ادامه پیدا می كند. تلاش ما این بوده كه به ظرفیت این موسیقی‌های بی‌كلام خیابانی بپردازیم، یكی از اهدافمان هم این است كه چند گروه از اینها را به شبكه بیاوریم و با آنها آثاری را تولید كنیم.

افتخاری اضافه كرد: آلبومی مرتبط با شبكه تولید می‌كنیم كه هم قطعات باكلام دارد و هم بی‌كلام كه در این آلبوم از ظرفیت موسیقایی این گروه ها كمك می‌گیریم.

مدیر رادیو صبا به یك برنامه جدید اشاره و عنوان كرد: برنامه ای هم با نام «زنگ انشا» داریم كه هدفش احیای زنگ انشا در مدارس است. در این برنامه كه زمان آن ۱۵ دقیقه است دانش آموزان انشاهای خود را می‌فرستند و در این برنامه خوانده می‌شود.

وی در پایان درباره یكی دیگر از برنامه ها توضیح داد: برنامه دیگری هم این روزها راه اندازی كرده ایم به نام «روزی روزگاری پهلوی» كه به آثار مكتوب طنزی می‌پردازد كه در زمان پهلوی نوشته شده اند. اینها آثار فكاهی و طنزهای آن زمان بوده‌اند كه بنا داریم با نوعی بازتولید به آنها بپردازیم.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.