Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 14216
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 06 آبان 1398 - 11:22 |

گزیده برنامه های پاییزی رادیو در حوزه تاریخی و دفاع مقدس

گزیده برنامه های پاییزی رادیو در حوزه تاریخی و دفاع مقدس

برنامه‌های منتخب حوزه «تاریخی و دفاع مقدس»فصل پاییز معاونت صدا در رادیو اعلام شد.

برنامه‌های «پلاک هشت » رادیو ایران « خط پایان»(عزت یا ذلت) رادیو معارف ،«اعزامی از بهشت»و «هزار تو» از رادیو فرهنگ به عنوان برنامه‌های منتخب تاریخی و دفاع مقدس معاونت صدا در پاییز سالجاری معرفی شده‌اند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، «پلاک هشت» برنامه مجله‌ای کوتاه رادیویی است متشکل از آیتم های مختلف که به موضوع دفاع مقدس ، اقتدار دفاعی و فرهنگی ایران، و حفظ و صیانت از کشور در شرایط جنگ‌های نوین  از جمله جنگ نرم و جنگ رسانه ای می‌پردازد.محتوای بخش ها  به موضوعاتی در حوزه فرهنگ دفاع مقدس مثل هنر، سینما و تاریخ  دفاع مقدساز طریق گفتگو با اشخاص برجسته آن دوران ، دفاع مقدس در دوران کنونی در زمینه جنگ نرم و پدافند غیر عامل  و…می پردازد.

این برنامه در ساختار « کلامی- پیامی- آوایی » شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰:۲۰ به تهیه کنندگی  محمد اسماعیل پور و  زینب برومند و گویندگی  کیوان همتی  پخش می شود.

در مجموعه مستند«خط پايان(عزت يا ذلت )» كه در رديف برنامه “پنجره “پخش مي شود سعي شده است تاريخ پيمان ها و معاهدات ايران از دوره قاجار تا انقلاب اسلامي روايت شود و مصاديق عزت و ذلت در شكل گيري اين تحولات برجسته گردد در هر برنامه از بخش‌هایی نظير كلام كارشناسان، متن روايي، صداي شا هد،‌ بخش نمايش و افكت هاي متنوع استفاده می‌شود .

این برنامه در ساختار« روایی_مستند »یکشنبه ها ساعت ۸:۴۰  به تهیه کنندگی  عبدالله راضي گویندگی رضاهدايتفر و کارشناسی مهدي ابوطالبي، محسن مومني  و منوچهر محمد پخش می شود.

«اعزامی از بهشت » برنامه ای در حوزه دفاع مقدس با رویکرد زنان جهادگرو رزمنده و یا زنان پشت جبهه که  به  بیان  خاطرات   و داستانهای زندگی این افراد به صورت یک روایت مستند انجام خواهد پذیرفت.

این برنامه روایی (مستند) ، سه شنبه،چهارشنبه و پنجشنبه به تهیه کنندگی و روایت  مریم یوسفی پور پخش می شود.

«هزار تو» مسا بقه ای با دو گروه شرکت کننده با محتوای تاریخی است.سوالات این برنامه در حوزه هایی نظیر تاریخ ایران و جهان ،تاریخ انقلاب اسلامی ایران ،دفاع مقدس میراث فرهنگی ایران اماکن گردشگری تاریخی و اندیشه های مکاتب ایرانی اسلامی طرح خواهد شد.

این مسابقه به تهیه کنندگی  رویا ولی زاده و گویندگی  حامد عباسی پنج شنبه ها ساعت ۱۴:۳۰ پخش می شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.