Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 15417
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 26 آذر 1398 - 11:05 |

گسترش همکاری رادیو فرهنگ با شورای عالی انقلاب فرهنگی

گسترش همکاری رادیو فرهنگ با شورای عالی انقلاب فرهنگی

سرپرست رادیو فرهنگ با مدیرکل روابط عمومی و امور بین‎الملل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از نقش رسانه در روشنگری و ابهام زدایی در حوزه سیاست‌های فرهنگی سخن گفت.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، علیرضا حبیبی سرپرست رادیو فرهنگ در این دیدار با بیان اینکه رسانه‌ها بخشی از حوزه فرهنگ و یکی از ارکان مهم و موثر در حوزه فرهنگی محسوب می‌شوند و تعامل با نهادهای فرهنگی یک ضرورت رسانه‎ای است، گفت: یکی از مهم‎ترین کارکردهای رسانه این است که مفاهیم و سیاست‎های کلان را به موضوعات ملموس جامعه  تبدیل می‌کند و رادیو فرهنگ به عنوان یک پل رسانه‌ای رئوس مطالبی که در شورای عالی انقلاب مطرح و تصویب می‌شود را به جامعه منتقل می‎کند.

وی افزود: از رسالت‎های رسانه این است که نیاز مخاطب را در قالب برنامه‌های متنوع  برآورده کند و برهمین اساس بحث عملیاتی کردن مطالب فرهنگی و اهمیت کمیسیون رسانه ای در این خصوص مطرح می‌شود.

حبیبی با اشاره به این موضوع که برای جلسات هم‌اندیشی شورای عالی انقلاب فرهنگی با رادیو فرهنگ برای بحث و بررسی درباره مسائل روز به‌صورت منظم برگزار شود، گفت: فایده این نشست‌ها تولید گفتمان فرهنگی پیرامون مسائل کشور و انتشار این محتوا در  کشور  و تبدیل دغدغه‌ها به یک جریان رسانه‎ای است.

میرزا حسینی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‎الملل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نیز با قدردانی از دعوت رادیو فرهنگ برای برنامه ریزی در حوزه فرهنگی به شرح فعالیت‎های شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخت و از فعال شدن ستاد علم و فناوری و ستاد فرهنگ در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

وی در این دیدار گفت: در معاونت صدا با وجود شبکه‎ای مستقل تحت عنوان رادیو فرهنگ، این نوید و مژده وجود دارد که برنامه‎سازی با محور فرهنگ در اولویت قرارگرفته است و این بیانگر اهمیت موضوع در رسانه ملی  است.

میرزا حسینی افزود: موضوع فرهنگ از دغدغه‌های مهمی است که رسانه به عنوان یکی از اضلاع جریان سازی در آن نقش مهمی را ایفا می‌کند و نهادهای دیگر در حوزه سیاستگذاری و اجرا  با کمک رسانه به تبیین موضوع پرداخته و در اصل رسانه راس هرم فرهنگی است.

وی در ادامه به همکاری شورای انقلاب فرهنگی با رسانه به ویژه رادیو فرهنگ اشاره کرد و گفت: گاهی آگاه نبودن ایجاد حواشی می‌کند و به همین منظور، معرفی شورای عالی فرهنگی یکی از مهم‎ترین مباحثی است که می خواهیم در رسانه انجام شود.

مدیر کل روابط عمومی‌شورای عالی انقلاب فرهنگی  تصریح کرد: رادیو فرهنگ  برای هم افزایی نهادها می‎تواند نقش موثری داشته باشد و مهم‎ترین آن روشنگری و ابهام‎زدایی در حوزه سیاست‎های فرهنگی جامعه است.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.