Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 17803
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 24 فروردین 1399 - 11:01 |

گشتی در عمارت وثوق الدوله در بهار

گشتی در عمارت وثوق الدوله در بهار

برنامه «بهار را ورق بزن» امشب۲۴ فروردین ماه در «آیینه خانه» سری یه «عمارت وثوق الدوله » می زند و بعد همراهد با زنده یادان اخوان ثاث و ذبیح و الله صفا دنیای ادبیات را گشت و گذار می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «بهار را ورق بزن» کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که با بخش‌های متنوع تقدیم شنوندگان می‌شود. در این برنامه بخش کتاب‌خوانی تدارک دیده شده، که علاوه بر معرفی کتاب، سخنان مفاخر ادبی درخصوص آثار شاخص ادب فارسی را نیز بیان می‌کند.

در بخش «تماشاخانه»  یکشنبه ۲۴  فروردین ماه نمایش« درس» اثر «اوژن یونسکو»که در برنامه گذشته  معرفی و بررسی شد این بار توسط بهاره دهکردی ،آیه کیانپور و صادق ملکی براساس ترجمه‌ای از سحر داوری در قالب نمایش رادیویی اجرا می‌شود. بخش «آیینه خانه» نیز «عمارت وثوق الدوله»را معرفی می‌کند.

عمارت وثوق الدوله یا باغ سلیمانیه، قدمتی ۱۵۰ ساله دارد و آن را حسن خان معروف به «وثوق الدوله» ساخته است. آینه کاری و نقاشی‌های گل و مرغ و مقرنس کاری دیوارها و سقف عمارت منحصر به فرد است. اتاق ها دارای ارسی هستند که با تزئینات چوبی ظریف و شیشه‌های رنگی مزین شده‌اند. این طور که در کتاب‌های تاریخ آمده این باغ ویلای تابستانی وثوق الدوله بوده و منزل اصلی او در خیابان سرچشمه واقع شده است.این عمارت در منطقه ۱۴ تهران واقع شده است.

گفتنی است علاقه‌مندان به شعر شعرای معاصر نیز  می‌توانند در بخش«حرف های  ناتمام»  شعرخوانی شاعران نامدار را بشنود که امشب در این برنامه شعرخوانی زنده یاد «مهدی اخوان ثالث » پخش می‌شود. برنامه «بهار را ورق بزن» بخشی با عنوان «صدای ساز و سرود» دارد که با معرفی موسیقیدانان یکی از آثار آنها را پخش می‌کند و امشب «کامبیز روشن روان »آهنگساز کشورمان معرفی می‌شود. «کهن‌های همیشه نو» بخش دیگری از این برنامه است که امشب به پخش کارشناسی زنده یاد «ذبیح الله صفا» درباره مولانا  و آثار وی اختصاص دارد.

برنامه «بهار را ورق بزن» ساعت ۲۰ تا ۲۲ هرشب روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.