Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 19166
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 22 خرداد 1399 - 6:23 |

گفتگوی رادیو فرهنگ با کریستف رضاعی در «نام آوران ایران زمین»

گفتگوی رادیو فرهنگ با کریستف رضاعی در «نام آوران ایران زمین»

کریستف رضاعی آهنگ‌ساز و نوازنده پیانو پنجشنبه ۲۲ خردادماه دربرنامه نام آوران ایران زمین از فعالیت های خود می گوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ؛ برنامه «نام آوران ایران زمین» کاری از گروه تاریخ واندیشه رادیو فرهنگ استکه به گفتگو با چهره های فرهنگی و تاثیرگذار در حوزه های مختلف هنری و علوم انسانی اختصاص دارد و پنجشنبه ۲۲ خردادماه علی عظیمی نژادان کارشناس مجری برنامه نام آوران ایران زمین میزبان کریستف رضاعی ، کریستف رضاعی است و با وی درباره زندگی و فعالیت های علمی اش گفتگو می کند.
کریستف رضاعی از مادری فرانسوی و پدری ایرانی در سال ۱۹۶۶ میلادی در شهر تولوز فرانسه متولد شد. در رشته موسیقی (پیانو – آواز و تئوری) و در کنار آن در مهندسی و بازاریابی تحصیل کرده‌است از سال ۱۹۹۷ تاکنون، ۳۰۰ موسیقی برای تبلیغات تلویزیونی در ایران ساخته‌است. کار آهنگسازی کریستف گاهی شامل موسیقی فیلم سینمایی (۱۹۹۶)، موسیقی برای فیلم‌های کوتاه (۱۹۹۹)، و موسیقی برای برنامه مستند هنر (فوریه ۲۰۰۰) بوده‌است ،در ژوئن ۲۰۰۰ رضاعی به اتفاق آراء جایزه نخست یک مسابقه آهنگسازی که توسط انجمن فرهنگی ایتالیا برگزار شده بود را از آن خود کرد که موضوع این مسابقه «سرود صلح برای هزاره سوم بود». که البته آهنگسازی قسمت ایرانی اثر را به کمک مسعود شعاری انجام داده بود. موسیقی خاص او در فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟ جایزه بهترین موسیقی فیلم جشن حافظ را به دست آورد. وی همچنین سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را برای فیلم نگار دریافت نمود.
«نام آوران ایران زمین» را با اجرای کارشناسی علی عظیمی نژادان و تهیه کننده آن رکسانا حمیدی است ساعت۱۸ از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۸۵ بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.