Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 14480
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 21 آبان 1398 - 12:54 |

گفتگو با اردشیر کامکار در «فرزانگان فرهنگ»

گفتگو با اردشیر کامکار در «فرزانگان فرهنگ»

برنامه رادیویی «فرزانگان فرهنگ» امروز سه شنبه ۲۱ آبان ماه در ادامه بررسی زندگی و آثار استاد محمدرضا لطفی نوازنده فقید تار و آهنگساز ایرانی پای صحبت های «اردشیر کامکار» می نشیند .

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، برنامه رادیویی فرزانگان فرهنگ در ادامه مجموعه برنامه گرامی داشت استاد محمدرضا لطفی این بار به سراغ یکی از شاگردان این استاد موسیقی رفته است شاگردی که خود پدر کمانچه معاصر ایراننام گرفته و از اساتید نوازندگی کمانچه و ویولن و قیچک است .
اردشیرکامکار در نوازندگی کمانچه صاحب سبک است و سهمی جدی در ارتقای تکنیک‌های این ساز و آموزش آن به نسل بعد از خود ایفا کرده است.
این برنامه روزهای سه شنبه از رادیو فرهنگ پخش می شود که مجموعه این برنامه قابلیت ارجاعی برای محققان و پژوهشگران تاریخ شفاهی ایران را داراست .
محمدحسینی باغسنگانی تهیه کننده برنامه فرزانگان با اردشیر کامکار موسیقیدان و نوازنده کمانچه و ویلن گفتگوی جالبی دارد که امروز سه شنبه ۲۱ آبان ماه تقدیم شنودگان رادیو فرهنگ می شود.
شایان ذکر است ؛ محمدرضا لطفی؛ استاد برجسته تار و سه‌ تار متولد ۱۷ دی ماه ۱۳۲۵ در گرگان است که در سال ۱۳۹۳ دارفانی را وداع گفت. او یکی از موثر‌ترین شخصیت‌های موسیقی سنتی ایران و نوازنده تار و سه تار و آهنگساز و پژوهش گر موسیقی ایرانی بود.
در این مجموعه برنامه که حاوی سخنرانی ها و صداها ارزشمند و اجراهای منحصر به فرد از گنجینه های خصوصی استاد کمالیان و تهیه کننده برنامه حسینی باغسنگانی از استاد لطفی است.
برنامه «فرزانگان فرهنگ» با اجرای «بهروز رضوی» ساعت ۱۸:۳۰ هر سه شنبه ازرادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز پخش می شود .

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.