Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 27818
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 27 تیر 1400 - 13:03 |

گفت‌وگو با نویسنده «مرغ دریایی دایی وانیا» در چاپخانه رادیو فرهنگ

گفت‌وگو با نویسنده «مرغ دریایی دایی وانیا» در چاپخانه رادیو فرهنگ

کتاب‌ «نظام تربیت دینی از منظر امام خمینی(ره)» و نمایش نامه «مرغ دریایی دایی وانیا» امروز ۲۷ تیر ماه در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «چاپخانه» این هفته مریم بیانی با محمد احسانی، نویسنده کتاب «نظام تربیت دینی از منظر امام خمینی(ره)» گفت و گو می‌کند. این کتاب در ۶ فصل توسط انتشارات پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی منتشر شده است. مفاهیم و کلیات، مبانی تربیت دینی، اهداف تربیت دینی، اصول و روش‌های تربیت دینی، عوامل مؤثر در تربیت دینی و شاخصه‌های نظام تربیت دینی از منظر امام خمینی (ره) فصل هایی است که بر اساس آن کتاب تدوین شده و در انتها نتیجه‌گیری و کتاب‌نامه نیز به آن افزوده شده است.
همچنین همراهان این برنامه می‌توانند شنونده گفت و گوی مصطفی محمودی با آرمان طیران نویسنده نمایش نامه «مرغ دریایی دایی وانیا» باشند. «مرغ دریایی» چخوف یکی از نمایشنامه‌هایی است که «طیران» در نوشتن نمایشنامه خود آن را با «دایی وانیا» تلفیق کرده است. چخوف در این اثر افکار و ایده‌های‌اش درباره هنر، قریحه هنری و چیستی هنر را با صراحت و شفافیتی کم‌نظیر ابراز می‌کند. سراسر این نمایشنامه پر است از رنج و حرمان و یأس و پوچی‌های آدم‌های به تنگ آمده از یکنواختی و روزمرگی زندگی. مرغ دریایی پر است از عشق، عشق‌های ناکام و شکست خورده، عشق‌های پرملال و کهنه و عشق‌های یک جانبه و مصیبت‌بار. شش رابطه تو در تو و پیچیده عاشقانه بستر اصلی نمایشنامه مرغ دریایی است. شخصیت‌های مرغ دریایی به مانند اغلب شخصیت‌های چخوفی مردمانی مردد، سست‌نهاد و حقیرند، که گاه از سر بیکاری و تنها برای قابل تحمل ساختن رخوت و ملال زندگی به سادگی دل می‌بازند. همچنین نمایشنامه «دایی وانیا» از آثار برجسته معاصر است که در آن ماجراهای اقتصادی و عاشقانه بسیاری در یک خانواده روسی رخ می‌دهد که هریک از اعضای این خانواده را دچار تحولی می‌کند.
برنامه «چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه‌کنندگی پرویز جمالی با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفت‌وگو با نویسندگان و مترجمان درخصوص آثارشان یکشنبه‌ها ساعت ۲۰:۰۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.