Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 14799
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 05 آذر 1398 - 18:00 |

گفت‌و‌گو با محمدحسین ناصربخت در « وقتی خیال در می زند»

گفت‌و‌گو با محمدحسین ناصربخت در « وقتی خیال در می زند»

برنامه وقتی خیال در می زند سه شنبه ۵آذرماه به گفتگو با « محمدحسین ناصربخت » ؛ نویسنده، کارگردان، تعزیه‌سرا، بازیگر و پژوهش‌گر تئاتر، اختصاص دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ؛ «محمد حسین ناصربخت » (زاده ۱۳۴۳ خورشیدی در کرج) پژوهشگر در حوزه‌ی هنر امشب مهمان «وقتی خیال در می زند» می شود .
« محمدحسین ناصربخت » نویسنده و پژوهشگر و مدرس دانشگاه که کتب متعددی را نیز درخصوص تعزیه به رشته تحریر درآورده پیرامون تعزیه و جایگاه امروزی آن گفتگو می کند.
«نقش پوشی در شبیه‌خوانی» (پیرامون اصول و قواعد بازیگری و روش‌های سنتی تربیت شبیه‌خوانان)، «صحنه، صحنه‌پردازی و لباس در نمایش‌های سنتی»، «دفاتر تعزیه ۸ و ۹» (گردآوری و معرفی نسخ تعزیه منسوب به میرانجم «زمینه اراک») و «دفتر تعزیه ۳» (باهمکاری داوود فتحعلی بیگی) و همچنین کتاب «ادبیات ایران و آیین شبیه‌خوانی در سه فصل با عناوین تعزیه و اساطیر، تأثیر ساختار و الگوهای موجود در قصص ایرانی بر تعزیه و حضور شعر کلاسیک در مجالس تعزیه از جمله تالیفات محمدحسین ناصربخت است.
وقتی خیال در می زند ساعت ۲۱:۳۰ به تهیه کنندگی الهه بیات با موضوع گفتگو با نویسندگان ، ادیبان و هنرمندان درباره آثار واندیشه هایشان برروی موج اف ام دیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.