Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 43177
  پرینتخانه » اخبار, گفت و گو تاریخ انتشار : 15 مرداد 1402 - 11:26 |

گفت وگو با مریم رستمی مدیر رادیو ورزش بانوان

گفت وگو با مریم رستمی مدیر رادیو ورزش بانوان

رادیو ورزش بانوان در سایه حمایت و هدایت دکتر پیمان جبلی، ریاست سازمان صداوسیما و همچنین معاونت صدا، علی بخشی‌زاده و مدیر وقت رادیو ورزش، مهدی آذرمکان شکل گرفت.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، به بهانه نخستین سالگرد تاسیس رادیو ورزش بانوان با مریم رستمی، مدیر رادیو ورزش بانوان درباره اهداف و رویکرد رادیو ورزش بانوان گفت وگو شده که تقدیم حضور خوانندگان می‌شود.

رادیو ورزش بانوان چه زمانی افتتاح شد؟
بنابر ضرورت و نیاز جامعه در ۲۵ تیر ماه سال ۴۰۱ با توجه به عملکرد بانوان ورزشکار در میادین داخلی و بین المللی و با حضور مسئولین ورزشی، قهرمانان و زنان تاثیرگذار برای پخش مسابقات ورزشی و معرفی قهرمانان به مردم در بستر نرم‌افزار کاربردی ایرانصدا و پشتیبانی رادیو ورزش افتتاح شد. در سال گذشته بیش از ۱۰۰ ساعت مسابقات رشته‌های مختلف ورزشی از این رادیو پخش شد و برخی رشته‌ها برای اولین بار از این رادیو به گوش رسید.

برای افتتاح حمایت هم شدید؟
رادیو ورزش بانوان با حمایت و همراهی وزیر ورزش و همچنین پیگیری‌های خانم دکتر کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش، بنابر ضرورت و نیاز جامعه با توجه به عملکرد بانوان ورزشکار در میادین داخلی و بین المللی و با حضور مسئولین ورزشی، قهرمانان و زنان تاثیرگذار برای پخش مسابقات ورزشی و معرفی قهرمانان به مردم در بستر نرم‌افزار کاربردی ایرانصدا و پشتیبانی رادیو ورزش افتتاح شد. ما یک ‌سالگی شبکه‌ را جشن گرفتیم، شبکه‌ای که اگر نگاه حمایتگر مدیران امروز معاونت صدا نبود، باز هم سهم ورزش بانوان از رادیو و رسانه‌ ملی تنها به چند برنامه کوتاه خبری یا بخش‌هایی از یک برنامه خلاصه می‌شد. به نیابت از همه دختران و زنان ورزشکار از آقای علی بخشی‌زاده، معاون صدا و آقای مهدی آذرمکان، مدیر پیشین رادیو ورزش سپاسگزارم که مردانه پای خواسته زنان و دختران ورزشکارمان علی‌رغم همه سختی‌ها ایستادگی کردند.

هدف از تاسیس رادیو ورزش بانوان چه بود؟
مطالبه گری در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی از جمله موارد مهم حوزه ورزش بانوان است که سال‌های زیادی به دلیل نداشتن رسانه تخصصی مغفول مانده بود که با توافق وزارت ورزش این امر مهم در یک سال گذشته در جهت اعتلای ورزش بانوان در این شبکه صورت گرفت و ما صدای جامعه ورزش بانوان را به گوش مسئولان رساندیم و پلی بین نهادها و متولیان ورزش شدیم. پخش مسابقات بانوان از طریق رادیو یکی از مهمترین اهداف ما است. پوشش حداکثری مسابقات در این زمینه هدف ماست. امیدوارم با تربیت نیروهای متخصص به این امر مهم برسیم.

برای جذب مخاطب بیشتر چه کارهایی انجام شد؟
پوشش حداکثری مسابقات بانوان و تولید برنامه‌هایی متناسب با نیاز مخاطب در دستور کار رادیو ورزش بانوان قرار گرفته است.

برنامه‌های شاخص رادیو روزش بانوان را معرفی می‌کنید؟
برنامه “بانوی ایرانی”یک مجله ترکیبی است که به ورزش قهرمانی و همگانی می‌پردازد. این برنامه هر روز صبح از ساعت ۸ تا ۹:۳۰ به صورت تصویری و صوتی از ایران صدا و آی گپ پخش می‌شود. همچنین نیم ساعت ابتدایی این برنامه از رادیو ورزش بر روی موج اف. ام ردیف ۹۲ پخش می‌شود.
مستند “داستان زندگی من” مستند گزارشی از زندگی قهرمانان زن در رشته‌های مختلف ورزشی است. همچنین برنامه “گلخونه” با هدف توسعه ورزش همگانی در خانواده‌ها و با محوریت مادران همزمان از شبکه ورزش و ایران صدا پخش می‌شود.

رادیو ورزش بانوان به نظر خودتان چه نقاط قوت و ضعفی دارد ؟
انحصاری بودن این شبکه، پخش مسابقات بانوان در رشته‌های مختلف با حضور گزارشگران متخصص، ساخت برنامه‌های متنوع در قالبهای جدید و تخصصی تر، از جمله نقاط قوت این شبکه است. کمبود نیروهای متخصص در برخی رشته‌های ورزشی از نقاط ضعف رادیو ورزش بانوان است و اینکه ما ۴ ساعت تولید داریم.

شما در این راه همانطور که پیش تر هم گفتید از همراهی معاونت صدا و جامعه ورزشی برخوردار بودید، سخن پایانی؟
ضمن تشکر از همه کسانی که همراه این شبکه و جامعه ورزش بودند، قطعاً بدون تلاش آنها این امر مهم میسر نیست و نخواهد بود و همچنین برای شناساندن برنامه کاربردی ایرانصدا نیازمند همکاری بیشتر از جانب شبکه‌های تلویزیونی و حتی رادیویی است. این اتفاق کمی نیست. همه همکارانم و تهیه کنندگانی مثل خانم سبحانی و خانم مستدام، دیگر عزیزانی که تلاش کردند، گزارشگرانی که خیلی زحمت کشیدند؛ همه به سهم خود برای این موفقیت زحمت کشیدند. ان‌شاءالله برسیم به روزی که مرجع رسانه‌ای در میان تمام رسانه‌ها باشیم تا دقیق‌ترین و سریع‌ترین اخبار ورزش بانوان را به سمع و نظر شنوندگان برسانیم. از طریق برنامه کاربردی ایرانصدا . برنامه‌های ما مثل “بانوی ایرانی” قابل دیدن است. ان‌شاءالله روز به روز در این مسیر موفق‌تر باشیم و بتوانیم اگر کمی و کاستی وجود دارد آن را برطرف کنیم.
در پایان باید تاکید کنم که ما می‌توانیم بگوییم دختران قهرمان ایران، ما صدای رسای شما هستیم و از امروز پرتوان‌تر از گذشته در کنار شما و یار شما هستیم.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.