Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 26612
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 01 خرداد 1400 - 13:49 |

یادواره ای برای عبدالوهاب شهیدی در «نیستان» رادیو فرهنگ

یادواره ای برای عبدالوهاب شهیدی در «نیستان» رادیو فرهنگ

شبکه رادیویی فرهنگ در برنامه «نیستان» امشب ۱خرداد، یاد استاد عبدالوهاب شهیدی، خواننده، آهنگساز و نوازنده را گرامی می دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، شبکه رادیویی فرهنگ اول خرداد در برنامه موسیقیایی«نیستان» میزبان امیرحسین رحمتی می‌ شود. گفت و گو درباره عبدالوهاب شهیدی و پروهش های امیرحسین رحمتی درباره زنده یاد شهیدی، محور اصلی این بخش است.
مرحوم شهیدی متولد سال ۱۳۰۱ در میمه اصفهان بود. او از اوایل دهه ۱۳۲۰ فعالیت هنری خود را با فراگیری آواز، سنتور و عود نزد اسماعیل مهرتاش آغاز کرد. شهیدی به‌ جز آواز خواندن و آهنگسازی، نوازنده‌ ای منحصر به‌ فرد با ساز عود است، که این ساز را ایرانی می‌ نواخت. او همچنین سابقه همکاری با استادانی مانند جلیل شهناز، فرامرز پایور، علی‌ اصغر بهاری، حسین تهرانی، رحمت‌ الله بدیعی، حسن ناهید و محمد اسماعیلی را دارد.

عبدالوهاب شهیدی در اجرای آوازهای محلی نیز پیشرو بوده‌ است. تصنیف معروف «زندگی» با مطلع «آن نگاه گرم تو» از این هنرمند است. شهیدی قطعات قدیمی معروفی مانند آثار عارف قزوینی را نیز اجرا کرده است که از میان آن‌ ها می‌ توان به تصنیف‌های گریه را به مستی بهانه کردم و گریه کن اشاره کرد.
ندا رادمهر در اطلاع رسانی از آخرین رویدادها و اخبار حوزه موسیقی، درباره موسیقی ساحل مکوران سیستان و بلوچستان، مطالبی را بیان می‌ کند.

معرفی آلبوم کردانه با صدای صدیق تعریف از دیگر بخش های برنامه «نیستان» است که ساعت ۲۲ به تهیه ‎‌کنندگی وحید رستگاری و همراهی یلدا احتشامی می‌شنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.