Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 20250
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو پیام تاریخ انتشار : 15 مرداد 1399 - 12:54 |

یادواره حسین عرفانی در «پرنیان صدا»

یادواره حسین عرفانی در «پرنیان صدا»

رادیو پیام این هفته در” پرنیان صدا ” زندگی وآثار هنری گوینده، دوبلور وهنرمند پبشکسوت حسین عرفانی را مرور می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی شبکه رادیو یی پیام؛ پرنیان صدا این هفته با حضور پیشکسوتان وکارشناسان دوبله کشور منوچهر والی زاده ،علیرضا جاوید نیا وعباس مطمئن زاده زندگی و آثار هنری پیشکسوت دوبله مرحوم حسین عرفانی را مرور می کند.
حسین عرفانی پارسائی (متولد ۱۳۲۱ تهران – درگذشت۲۱ شهریور ۱۳۹۷ تهران) از دوبلورهای پرآوازه ایران بود که کار دوبله را از سال ۱۳۴۰ و مدیریت دوبلاژ را از ۱۳۵۶ آغاز کرد.
عرفانی همانند بسیاری از هنرمندان موفق عرصه دوبله کار خود را با تئاتر آغاز و بیش از چهاردهه به گویندگی پرداخت. پرکار و پر انرژی بود .و نقش برجسته ای در تاریخ دوبله ایران داشت، انتخابی مناسب برای گویندگی به جای شخصیت‌های سرشناس نقش اول مرد.فیلم‌های پرآوازه که بخاطر تیپ گویی و صدای گسترده بود در سایر نقش‌ها نیز موفق عمل می‌کرد.عرفانی به علت ابتلا به سرطان ریه روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ در سن ۷۶ سالگی دارفانی راوداع گفت.
پرنیان صدا از بخش های متنوع وجذاب مسابقه ، معرفی و گفتگو با پیشکسوتان رادیو ،پخش موسیقی های نوستالوژیک و… تشکیل شده است. که جمعه شبها ازساعت ۲۲ الی ۲ بامدادبصورت زنده با اجرا وگویندگی سعید توکل به روی آنتن می رود.
گفتنی است همزمان باپخش زنده “پرنیان صدا” از بخش شبانگاهی رادیوپیام این برنامه ازطریق سایت رادیو پیام واپلیکیشن ایرانصدا بصورت زنده و تصویری پخش می شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.