Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 46671
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 20 دی 1402 - 12:12 |

یادی از چهره ماندگار دامپزشكی در «نگین» رادیو ایران

یادی از چهره ماندگار دامپزشكی در «نگین» رادیو ایران

برنامه «نگین» چهارشنبه ۲۰ دی، به روایت گوشه هایی از زندگی و فعالیت های «محمدقلی نادعلیان» چهره ماندگار دامپزشكی اختصاص دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، عبدالله علایی تهیه كننده برنامه «نگین» بیان كرد: این برنامه به معرفی آثار نخبگان، برجستگان و دانشمندان ایرانی می پردازد و چهارشنبه ۲۰ دی، مروری بر زندگی دكتر «محمد‌قلی نادعلیان» دارد.

وی ادامه داد: استاد در سال ۱۳۸۴ به عنوان چهره ماندگار علمی كشور برگزیده شد. «نادعلیان» ده ها كتاب و مقاله پیرامون رشته تخصصی اش ارائه كرده و شاگردان زیادی را در طول نیم قرن فعالیت علمی به جامعه دامپزشكی كشور افزوده است. او در حال حاضر عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران است.

این تهیه كننده رادیویی افزود: برخی از آثار علمی دكتر «محمد‌قلی نادعلیان» عبارتند از:كتاب بیماری های دستگاه گوارش نشخوار كنندگان، كتاب اصول معاینه دستگاه گوارش و اعصاب در نشخوار كنندگان و تك سمیها با همكاری فریدون نورمحمد زاده و عباسعلی اطمینانی.

گفتنی است «نگین» از شنبه تا چهارشنبه به تهیه كنندگی عبدالله علایی، اجرای فاطمه آل‌ عباس و حسن همایی و به قلم دكتر محسن شاهرضایی ساعت ۱۴:۵۵ از رادیو ایران پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.