Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 37774
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 29 آبان 1401 - 16:50 |

یك دقیقه و‌ سیزده ثانیه در «چاپخانه» رادیو فرهنگ

یك دقیقه و‌ سیزده ثانیه در «چاپخانه» رادیو فرهنگ

نمایش نامه «یك دقیقه و‌ سیزده ثانیه» و كتاب «پزشكی و‌ درمان تركیبی»یكشنبه ۲۹ آبان در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند.

به گزارش هنرصدا، «چاپخانه» برنامه‌ای از گروه كتاب با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان است كه در برنامه این هفته ضمن گفتگو با نویسندگان دو اثر«پزشكی و‌ درمان تركیبی» و «یك دقیقه و‌ سیزده ثانیه»آثارشان معرفی می‌شوند.
در بخش نخست برنامه«محمدرسول تبیك» به عنوان كارشناس مجری برنامه با دكتر «مهدیه صالحی» نویسنده كتاب «پزشكی و‌ درمان تركیبی»گفتگو می كند.
این كتاب ۴۰ صفحه ای سال گذشته به طور الكترونیكی منتشر شده و همه روش های درمانی اعم از سنتی، غربی، اسلامی ، طب سوزنی و… را لحاظ كرده است.
در بخش دوم برنامه «مصطفی محمودی» كارشناس مجری برنامه با«شهرام گیل آبادی» نویسنده نمایش‌نامه «یك دقیقه و‌ سیزده ثانیه» از انتشارات «نوآزما»گفتگو می كند.
كتاب یك دقیقه و سیزده ثانیه اثری مشترك از محمد چرمشیر، بهمن عباس‌پور و شهرام گیل‌آبادی است. این كتاب نمایشنامه‌ای است كه بر اساس روش تعاملی با همكاری بینندگان اجرا می‌شود و از یكی از آسیب‌های اجتماعی حكایت دارد.
این نمایش در سال ۱۳۹۶ با نویسندگی محمد چرمشیر و بهمن عباس‌پور و با كارگردانی شهرام گیل‌آبادی در تئاتر ایرانشهر، سالن استاد سمندریان به روی صحنه رفت. پانته‌آ بهرام، سیما تیرانداز، مینا دریس و لادن مستوفی از جمله بازیگران این نمایش بودند.

كتاب یك دقیقه و سیزده ثانیه نمایشنامه‌ای اجتماعی است و در آن از زندگی زنانی صحبت می‌شود كه برای یك عمر از داشتن یك زندگی با حداقل‌ها محروم بودند و دریغ كه حتی نتوانسته‌اند از مشكلاتشان صحبت كنند.
برای نوشته شدن این نمایش یك تیم تحقیقاتی پژوهشی دوساله را آغاز كردند. آنان به بررسی زندگی پنجاه و سه زن كارتن خواب پرداختند و در این میان، حكایت چهارنفر را انتخاب كردند. حكایت‌هایی كه گاه آنچنان دردناك هستند كه كسی نمی‌تواند حقیقتشان را باور كند. این كتاب نمایشنامه‌ این اثر است و عكس‌هایی را از این نمایش كه قبلا به روی صحنه رفته است، نیز ضمیمه كرده است.
برنامه«چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه كنندگی زهرا نصرالهی، یكشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.