Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 44159
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 27 شهریور 1402 - 12:58 |

۲۷ شاعر در «باغ هنر» رادیو ایران شعر می خوانند

۲۷ شاعر در «باغ هنر» رادیو ایران شعر می خوانند

رادیو ایران، ۲۷ شهریور؛ همزمان با روز شعر و ادب پارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار در دو برنامه «باغ هنر» و «قرار شاعرانه» به این مناسبت می‌پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، روز بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، شاعر ایرانی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است.

در فرهنگ ما، زندگی با شعر آغاز و با شعر بدرقه می‌شود. کودک در گاهواره، لالایی می‌شنود و از همان آغاز به شعر اُنس می‌گیرد و پس از مرگ نیز، آرایه مزارش، شعری است که برایش می سرایند و چه بسا خود پیش از مرگ برای خویش شعری می سُراید. این آمیختگی ما با شعر و تأثیری که شعر بر فرهنگ و روحیات و رفتار ما می‌گذارد، ضرورت پرداختن به آن و ضرورت پاسداری از حریم این عنصر اعجاز آفرین را بیشتر روشن می سازد.

از همین رو برنامه «باغ هنر» دوشنبه ۲۷ شهریور، به مناسبت روز شعر و ادب صدای ۲۷ شاعر معاصر را در  برنامه پخش  می‌کند.

وحید بیات تهیه کننده این هفته برنامه «باغ هنر» افزود: همچنین درتعامل با مخاطب پیرامون شعرای معاصر و خوانش شعر این شعرا در ارتباط خواهیم بود.

گفتنی است «باغ هنر» ۲۷ شهریور به تهیه کنندگی وحید بیات و اجریا شهاب شهرزاد و سعید مبشری سیاعت ۱۶:۰۰ پخش می‌شود.

سیده زهرا صالحی تهیه کننده برنامه «قرار شاعرانه» نیز ضمن گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی بیان کرد: به مناسبت سالروز در گذشت شهریار و روز شعر در برنامه اشعار این شاعر نام آور باز خوانی می‌شود.

گفتنی است «قرار شاعرانه» به تهیه کنندگی سیده زهرا صالحی و اجرای فاطمه آل عباس و فاطمه میناخانی و حسن همایی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.