Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 38225
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 20 آذر 1401 - 15:40 |

«آبنبات نارگیلی» را در رادیو ایران بشنوید

«آبنبات نارگیلی» را در رادیو ایران بشنوید

کتاب «آبنبات نارگیلی» اثر مهرداد صدقی، یکشنبه بیستم آذر در برنامه «تالار آیینه» معرفی می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «تالار آیینه» رادیو ایران یکشنبه‌ها و سه شنبه‌ها به معرفی کتاب می‌پردازد.

سعید مبشری تهیه کننده این برنامه بیان کرد: یکشنبه بیستم آذر، کتاب «آبنبات نارگیلی» اثر مهرداد صدقی در برنامه معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: مهرداد صدقی طنز نویسی را در دوران تحصیلش شروع کرد و اولین اثر منتشرشدهٔ او به اولین جشنواره طنز دانشجویان در سال ۷۹ برمی‌گردد. اولین کتاب صدقی با عنوان «نقطه ته خط» منتشر شد؛ اما اغلب او را با کتاب «آبنبات هل‌دار» می‌شناسند. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به «آخرین نشان مردی»، «دومین نشان مردی» و… اشاره کرد.

مبشری افزود: رمان طنز «آبنبات نارگیلی» راوی ماجراهای پسری به نام محسن است که در جریان زندگی در موقعیت‌های ناخواسته‌ای درگیر می‌شود. این اتفاقات اغلب طنز بانمکی را برای مخاطب می‌سازد.

در «آبنبات نارگیلی» که جلد پس از آبنبات دارچینی است، محسن دانشجو شده و اتفاقات در نیمهٔ دوم دههٔ ۷۰ روایت می‌شود. نارگیلی هم مثل آثار قبلی صدقی فضای نوستالژی دارد و یادآور تمام اتفاقاتی است که در این برههٔ زمانی رخ داده؛ همچنین شرایط اجتماعی حاکمی‌که تأثیرش روی زندگی راوی مشهود است هم در بخش‌های مختلف این رمان به چشم می‌خورد.

تهیه کننده «تالار آیینه» در پایان تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند این برنامه را با اجرای شهاب شهرزاد یکشنبه‌ها و سه شنبه‌ها ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران بشنوند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.