Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 46160
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو قرآن تاریخ انتشار : 22 آذر 1402 - 18:00 |

آشنایی با زندگی قاریان برجسته سید محسن موسوی بلده و سید محمد جواد حسینی در رادیو قرآن

آشنایی با زندگی قاریان برجسته سید محسن موسوی بلده و سید محمد جواد حسینی در رادیو قرآن

علاقه مندان جهت آشنایی با فعالیت ها و زندگینامه سایر قاریان برتر و برجسته كشور، می توانند به بخش “زندگینامه قراء” در وب سایت رادیو قرآن به آدرس WWW.radioquran.IR مراجعه نمایند.

سید محسن موسوی بلده ، در سال ۱۳۳۲ش ، در تهران متولد شد . فراگیری قرآن كریم و فنون تلاوت آن را در پرتو جو مذهبی خانواده ، آغاز كرد . با تأثیر پذیری از اولین استاد خود – آقای وطنی – قدم های نخست در یادگیری حرفه ای اصول تلاوت كتاب وحی را برداشت . شركت در مجالس و جلسات آموزشی دیگر استادان نظیر حاج آقا پازوكی ، دكتر سید محمد ابراهیم مفیدی و محمد تقی مروت ، شرایط بسیار خوبی را برای ارتقاء سطح دانسته های فنی او در این عرصه فراهم آورد ، به نحوی كه توانست از سال ۱۳۵۰ش به بعد ، خود به برگزاری و اداره جلسات آموزش قرآن كریم در سازمان های دولتی و غیر دولتی ، نهادها و دانشگاه ها بپردازد . از آن جا كه وی تسلط و تخصص وافری در علم تجوید به دست آورده بود ، داوری مسابقات مختلف قرائت قرآن در سطوح داخلی و بین المللی را بر عهده گرفت . او همچنین در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، به تدریس تجوید و احكام قرائت و كارشناسی تلاوت قاریان مشغول شد . علاوه بر این ، به عنوان عضو هیأت امنای سازمان دارالقرآن الكریم ، عضو هیأت امنا و استاد مؤسسة دارالتحفیظ قرآن الكریم و مدیر عامل مؤسسةقرآنی احسن الحدیث ، به ادای وظیفه پرداخت . وی ، همكاری های فراوانی با سازمان دارالقرن الكریم در زمینه برگزاری دوره های تربیت مربی و معلم قرآن داشت . همچنین با تحقیق و پژوهش در زمینه علم تجوید ، توفیق تألیف یكی از مهم ترین منابع علمی داخلی در این زمینه – با نام حلیه القرآن – را از آن خویش كرد . سفرهای تبلیغی برای اداء رسالت قرآنی در میان مسلمانان دیگر كشورها نیز از خدمات و فعالیت های قرآنی این چهره برجسته جامعه قرآنی كشور است . وی ، به كشورهایی مانند آلمان ، فرانسه ، برزیل ، آرژانتین ، تانزانیا ، عربستان سعودی ، مالزی ، سنگاپور ، سوریه ، تایلند و بنگلادش ، مسافرت كرده است . ذكر این نكته ، ضروری است كه بسیاری از استادان طراز اول قرآن كریم و قاریان ممتاز كشور ، شاگردی در محضر سید محسن موسوی بلده را در كارنامه فعالیت های قرآنی خویش ثبت كرده اند .

سید محمد جواد حسینی در سال ۱۳۶۲ش ، در فریمان چشم بر جهان گشود . در اثر جو مذهبی و قرآنی جاری در میان اعضاء خانواده به فراگیری علوم قرآن كریم علاقه مند شد و از همان سنین كودكی ، مبادی قرائت كتاب خدا را نزد برادر ارشد خویش ، آغاز كرد . پس از چندی در محضر استاد مجتبی جاویدی حاضر شد تا آموختن اصول حرفه ای تر فن تلاوت را آغاز كند . او در پرتو تشویق و ترغیب والدین و بهره مندی از دانسته های تخصصی استادان خویش ، توانست پله های ترقی را یكی پس از دیگری بپیماید و جای خود را در میان قاریان خوش صدا باز كند . بهره مندی از جلسات آموزشی استادان دیگر نظیر سید مجتبی سادات فاطمی و مهارت آموزی در مركز آموزش نخبگان جامعه قاریان قرآن مشهد مقدس نیز شرایطی برای او فراهم كرد تا به پرورش استعدادهای خود در زمینه قرائت و فنون آن بپردازد . وی ضمن شركت در رقابت های قرآنی مختلف در سطوح مختلف داخلی ، توفیق كسب مدارج عالیه و رتبه های ممتاز را از آن خویش كرد . ادامه این امر ، موفقیت های بیشتری را برای او به ارمغان آورد چنان كه موفق شد تا در سال ۱۳۸۸ش ، پس از شركت در مسابقات بین المللی قرائت قرآن جمهوری اسلامی ایرانی ، به رتبه اول دست یابد و در جایگاه نخست این رقابت جهانی بایستد .

از طریق موج اف.ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز شنونده ما باشید.

📻 fm ۱۰۰ mhz

آدرس صفحات رادیو قرآن در فضای مجازی:

🌐 www.radioquran.ir

http://sapp.ir/radioquran 🆔

https://ble.ir/radioquran_ir 🆔

https://eitaa.com/radioquran_ir 🆔

راه های ارتباطی ما:

📩 ۳۰۰۰۰۱۰۰

☎️ ۰۲۱۲۲۰۵۱۶۳۲_۰۲۱۲۲۰۴۳۰۱۷

تلفن گویا:

☎️ ۰۲۱۲۷۸۶۰۱۰۰

 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.