Monday, 13 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 46141
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 23 آذر 1402 - 8:52 |

سفر به روستایی به قدمت ۵۰۰ سال در «راهی به آبادی» رادیو

سفر به روستایی به قدمت ۵۰۰ سال در «راهی به آبادی» رادیو

برنامه «راهی به آبادی» پنج شنبه ها و جمعه ها ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو ایران پخش می كند.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران ،امیر علی جواد پور تهیه كننده برنامه «راهی به آبادی» بیان كرد: این برنامه با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی و محصولات و ظرفیت های اقتصادی روستاها پخش می‌شود و در راستا با طرح «هفته های ایرانی» هر هفته به معرفی روستاهای یك استان می پردازد و این هفته همراه گزارشگر برنامه گیتی محمدی به روستای «سنگستان» استان همدان سفر خواهیم كرد.

وی ادامه داد: روستای «سنگستان» در ۴ كیلومتری شهر همدان قرار دارد. «سنگستان» در فرهنگ لغت «اسدی» به معنای سنگلاخ یا زمینی پر از سنگ و همچنین در فرهنگ لغت «عمید» از زمینی كه سنگ بسیار در آن است یاد شده و «ناظم‌الاطباء» هم سنگستان را زمین و یا جایی كه انبوه سنگ دارد یاد می‌كند.

جواد پور افزود: بر اساس یافته‌های تاریخی، این روستا شاید ۲ هزار سال قدمت سكونت انسانی داشته است. روستایی كه معیشت غالب اهالی را باغداری و پرورش و تولید باغ‌های گردو، زرد‌آلو، گیلاس، و آلو، آلبالو و غیره تشكیل می‌دهد و كنار آن دامداری هم دارند و در دهه‌‌های اخیر به دلیل فاصله كم روستا با شهر برخی از جوانان به فعالیت شغلی دیگری هم در شهر مشغول شدند.

این تهیه كننده رادیویی در پایان یادآوری كرد جمعه ۲۴ آذر نیز به روستای «آبشینه» سفر خواهیم كرد.

گفتنی است «راهی به آبادی» پنج شنبه و جمعه به تهیه كنندگی امیرعلی جواد پور، اجرای داوود حیدری، بازیگری عباس محبی ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو ایران پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.