Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 15646
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 03 دی 1398 - 13:31 |

آموزش نوشتن به سبک «ادیت وارتون» در «من می نویسم»

آموزش نوشتن به سبک «ادیت وارتون» در «من می نویسم»

سبک داستان نویسی « ادیت وارتون» در برنامه «من می نویسم» رادیو فرهنگ امشب ماه ۳دی ماه بررسی می شود

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ ؛ برنامه « من می نویسم» در ادامه آموزش داستان کوتاه که موضوع سبک، شگرد و تکنیکهای رمان نویسان بزرگ ادبیات جهان در داستان نویسی را مورد بررسی قرار داده است و این هفته سه شنبه سوم دی ماه به سراغ بررسی سبک و آثار نوشتاری « ایت وارتون» نویسنده آمریکایی رفته است.
ادیت وارتون، زاده ی ۲۴ ژانویه ی ۱۸۶۲ و درگذشته ی ۱۱ آگوست ۱۹۳۷، رمان نویس، نویسنده ی داستان کوتاه و طراح آمریکایی بود.وارتون در شهر نیویورک به دنیا آمد و دو برادر بزرگ تر از خود داشت.خانواده ی او پس از جنگ به سراسر اروپا سفر کردند و از کشورهایی چون فرانسه، ایتالیا، آلمان و اسپانیا دیدن کردند. ادیت جوان در این سفرها، زبان های فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی را آموخت.در زمان اقامت در اروپا، وارتون به کمک معلمین خصوصی تحصیل می کرد اما از میزان آموخته هایش رضایت نداشت، بنابراین از کتابخانه ی پدرش و کتاب خانه های دوستان پدرش مدام استفاده می کرد ؛ .وارتون از همان کودکی شروع به نوشتن شعر و داستان کرد و در یازده سالگی نوشتن اولین رمانش را آغاز کرد. وی در ۱۵ سالگی اولین اثرش که ترجمه ای از شعری آلمانی بود را به انتشار رساند.او با نوشتن کتاب عصر بی گناهی، به اولین زنی تبدیل شد که جایزه ی پولیتزر ادبیات را از آن خود می کند.ادیت وارتون سرانجام بر اثر سکته در سال ۱۹۳۷ چشم از جهان فرو بست.
برنامه «من می نویسم» هر سه شنبه با هدف آموزش نویسندگی و بیان فنون آن برای علاقمندان در قالب یک کارگاه آموزشی از رادیو فرهنگ پخش می شود.
این برنامه در قالب کارگاه آموزشی با حضور تعدادی از دوستداران رادیو و نویسندگی و به استادی «آناهیتا برزویی» به عنوان مدرس داستان نویسی به موضوع « سبک، شگرد و تکنیکهای رمان نویسان بزرگ ادبیات جهان» می پردازد.
همچنین در این برنامه شرکت کنندگان داستان های خود را خوانده و آناهیتا برزویی ضمن توضیح زیبایی شناسی فلسفی در داستان هر یک از نوشته ها را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.
«من می نویسم» به تهیه کنندگی مریم قاسمی سه شنبه ها ساعت ۲۰:۳۰ برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود .

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.