Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 15640
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 03 دی 1398 - 13:15 |

میرطاهرمظلومی: نحوه نگارش کتاب در خوانش صوتی آن تأثیر دارد

میرطاهرمظلومی:  نحوه نگارش کتاب در خوانش صوتی آن تأثیر دارد

میرطاهر مظلومی ، نحوه نگارش کتاب را در خوانش صوتی آن موثر دانست و گفت : متن کتاب باید جذابیت لازم را داشته باشد تا گوینده با خوانش آن بتواند بر روی مخاطب تاثیربگذارد .

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو ، مظلومی ضمن اعلام این مطلب افزود: قصه باید روان باشد تا شنونده بتواند آن را دنبال کند.قسمت به قسمت آن تعلیق داشته باشد وکتاب «آبنبات دارچینی» که این روزها مشغول ضبط آن هستیم تعلیق دارد که همین باعث می شود شنونده فصل به فصل آن را دنبال کند.

مظلومی ادامه داد : قلم مهرداد صدقی نویسنده«آبنبات دارچینی» در حیطه طنز بسیارواقع گرایانه و تأثیر گذار است، پیش از این، کتاب«آبنبات هل دار»را از مهرداد صدقی خواندم که برنده چندین جایزه در عرصه کتاب صوتی شد.

وی افزود: هر کسی که این کتاب را بخواند و بشنود به یاد دوران کودکی اش می افتد ، نحوه نگارش آن بسیارتأثیرگذار است و در واقع زندگینامه ای است که خود مهرداد صدقی درگیرش بوده و آنچنان قابل باور است به طوری که با آن همزاد پنداری می کنی.

این هنرمند تأکید کرد : این بار در «آبنبات دارچینی» به لهجه بجنوردی نزدیک شدم ، کاراکترهای مختلفی را بازی کردم و صدایم را در این کار خیلی تغییر ندادم چون باعث می شود شنونده از متن جدا شود .

این روزها کتاب صوتی «آبنبات دارچینی» به تهیه کنندگی ژاله محمدعلی و گویندگی میرطاهر مظلومی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو در حال تولید است و به زودی زمان پخش آن اعلام خواهد شد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.