Monday, 13 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 46288
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 01 دی 1402 - 14:47 |

آواز نی در «عندلیب» رادیو ایران شنیده می شود

آواز نی در «عندلیب» رادیو ایران شنیده می شود

برنامه موسیقیایی «عندلیب» جمعه ها ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران پخش می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، سعید مبشری تهیه كننده برنامه «عندلیب» بیان كرد: موسیقی آوای روح و صدای درون انسانهاست و سازهای موسیقی، زبان بیان این نواها هستند و در میان سازهای مختلف، ساز نی بیش از بقیه سازها با عمق فرهنگ ما ایرانی ها ارتباط دارد و این ارتباط هم در قطعات موسیقی و هم در ادبیات شاعرانه ما انعكاس پیدا می كند.

وی ادامه داد: نی از سازهای بادی ایرانی است و از دسته سازهای بدون زبانه است. ساز نی قابل كوك نبوده و نوازنده در همنوازی‌ها و تكنوازی‌ها از انواع مختلف نی استفاده می‌كند.

این تهیه كننده رادیویی تصریح كرد: ساز نی معمولا دارای هفت تا هشت سوراخ در روی لوله استوانه‌‌ای خودكه از جنس نی است دارد. این ساز در انواع مختلفی وجود دارد كه نحوه نواختن در آن‌ها نیز متفاوت می‌باشد.

مبشری در پایان افزود: برنامه «عندلیب» این هفته جمعه اول دی به بررسی تاریخچه این ساز اصیل ایرانی و معرفی نوازندگان جوان و معاصر این ساز می پردازد.گفتنی است «عندلیب» به تهیه كنندگی و نویسندگی سعید مبشری، اجرای داود حیدری و كارشناسی علیرضا امینی، جمعه ها ساعت ۲۲:۰۰ تقدیم شنوندگان رادیو ایران می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.