Saturday, 11 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 4 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 46292
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 02 دی 1402 - 11:14 |

بررسی آسیب اجتماعی اعتیاد در رادیو ایران

بررسی آسیب اجتماعی اعتیاد در رادیو ایران

برنامه «ایران امروز» شنبه ۲ دی، از گروه جامعه و سلامت با حضور متخصصان و صاحب نظران به بررسی آسیب اجتماعی اعتیاد در کشور می‌پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، کشورمان به لحاظ جغرافیایی در همسایگی افغانستان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان است و به گفته حمید صرامی، مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، تاکنون  ۳ هزار و ۸۵۰ شهید و ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم شده است.

عاطفه اقتداری تهیه کننده برنامه «ایران امروز» بیان کرد: اعتیاد و پیامدهای ناشی از آن سال‌های زیادی است که یکی از بزرگترین مشکلات جوامع بشری به حساب می‌آید. آمار بالای اعتیاد به اندازه‌ای است که این روزها برخی دانش‌آموزان معتاد هم بخشی از این گروه هستند. ماجرای اعتیاد یک پدیده زیستی و اجتماعی است، باعث شده کار کنترل و مهار آن با دشواری روبه‌رو باشد.

وی ادامه داد: برخی کارشناسان بر این باورند که آمار اعتیاد در قشر کارگری و کم در آمد جامعه بیشتر است و این در حالی است که برخی دیگر از صاحب نظران نقطه مقابل این موضوع فکر می‌کنند که آمار اعتیاد در قشر مرفه جامعه بیشتر است.

اقتداری بیان کرد: به هر حال این موضوعی است که متخصصان در مورد آن به یک جمع بندی نرسیده اند، این داستان پر غصه ای است که هنوز هیچ کس جواب قطعی به آن نداده است. اعتیاد از خانواده آغاز می‌شو یا جامعه، مهارت نه گفتن چقدر به مهار این آسیب اجتماعی کمک می‌کند.

تهیه کننده ایران امروز تصریح کرد: در برنامه روز شنبه ۲ دی با حضور کارشناسان و متخصصان به بررسی زوایای مختلف این موضوع خواهیم پرداخت.

گفتنی است «ایران امروز» شنبه ۲ دی به تهیه کنندگی عاطفه اقتداری، اجرای رضا فرخی و هماهنگی فرزاد محمدی ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.