Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 34777
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 17 خرداد 1401 - 11:42 |

از اهمیت تحریم رژیم صهیونیستی تا معرفی طاق کسری در «سرزمین من» رادیو فرهنگ

از اهمیت تحریم رژیم صهیونیستی تا معرفی طاق کسری در «سرزمین من» رادیو فرهنگ

مجله رادیویی « سرزمین من» امروز سه شنبه ۱۷ خرداد با بخش های متنوع از جمله معرفی طاق کسری و اهمیت تحریم رژیم صهیونیستی از سوی امام راحل (ره ) از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، گفتگوی ویژه برنامه « سرزمین من» درباره اهمیت تحریم رژیم صهیونیستی از سوی امام راحل (ره ) است.
حضرت امام خمینی رحمه الله علیه که به مسئله فلسطین اهمیت می داد، پیوسته با پشتیبانی خود از مردم مظلوم این سرزمین، آنان را به مبارزه رهایی بخش خود دل گرم می‌کرد. ایشان فلسطین را بخش جدایی ناپذیر از پیکر جامعه اسلامی می دانست. در روزگاری که سخن گفتن بر ضد اسرائیل ممنوع بود، در خرداد سال ۱۳۴۲، حضرت امام خمینی رحمه الله در نطق معروف خویش که به بازداشت ایشان و قیام پانزده خرداد انجامید، چنین فرمود: «امروز به من اطلاع دادند که بعضی از اهل منبر را برده اند در سازمان امنیت و گفته اند: شما با سه موضوع کار نداشته باشید،… یکی اینکه با شاه کاری نداشته باشید و از او حرف نزنید و یکی هم اینکه با اسرائیل کار نداشته باشید و یکی هم اینکه نگویید دین در خطر است.» ایشان در سخنانی دیگر در اردیبهشت ۱۳۵۷، آغاز فعالیت خود را بر ضد اسرائیل از حدود سال ۱۳۳۷ می داند و می فرماید: «من قریب بیست سال است که به کشورهای عربی توصیه می‌کنم با هم مجتمع شوید و این ماده فساد را طرد کنید».
ایشان از کشورهای اسلامی میخواهد روابط سیاسی و‌اقتصادی خود‌با رژیم اشغالگر قدس را قطع کنند.

در بخش کهن دیار نیز درباره طاق کسری ، احمدنژاد توضیحاتی بیان می‌شود.  طاق کسری یکی از آثار تاریخی به جا مانده از حکومت ساسانیان در زمان ایران باستان است که در حال حاضر در کشور عراق قرار دارد. در ساخت این بنا معماران ایرانی از کمترین ابزار و امکانات استفاده کرده‌اند و به همین دلیل امروزه از طاق کسری با عنوان شاهکار مهندسی ایران باستان یاد می‌شود. این بنای تاریخی از برجسته‌ترین نمونه‌های معماری طاق نما در زمان ساسانیان به شمار می‌رود.

ایران به روایت سیاحان نیز معرفی یکی از سیاحان توسط دکتر ریاحی اختصاص دارد.
شنوندگان در بخش گنجینه نیز برای آشنایی با یک موزه با رضا دبیری نژاد همراه می‌شوند.
امروز در سرزمین من توسط رضا مختاری اصفهانی است که به روایت رویدادهای تاریخی روز اختصاص دارد .

برنامه سرزمین من کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که ساعت ۱۳:۰۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.