Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 37400
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 10 آبان 1401 - 16:18 |

«از دیروز تا امروز» همراه با رادیو تهران

«از دیروز تا امروز» همراه با رادیو تهران

برنامه«از دیروز تا امروز» با بخش های مختلف همچون پاتوق هنر و خانه هنرمندان روی آنتن رادیو تهران می رود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران؛ برنامه«از دیروز تا امروز» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران که شنبه ها هر شامگاه از ساعت ۲۳:۳۰ تا ۱ بامداد روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می رود.

برنامه ای که به تاریخ هنری و اجتماعی و فرهنگی تهران می پردازد. در بخش “تهران شناسی” به فرهنگ مردم و بررسی سیر تاریخی که تهران چگونه تهران شد، پرداخته می شود. در بخشی با عنوان “تهران نگاری” از سرآغاز پیدایش تهران تا به امروز، گفته خواهد شد.

همچنین؛ در برنامه از دیروز تا امروز از هنر در عصر قاجار ( موسیقی و ادبیات و نقاشی و … ) گرفته تا تقویم تاریخ ( به بررسی رویدادهای ادبی عهد قاجار ) پرداخته می شود.

یکی از رسالت های رادیو تهران آشنایی مخاطبان با تاریخ، آشنایی با تاریخ هنر، ادب و فرهنگ در روزگاران نه چندان دور و نه چندان نزدیک است. ضرورت و اهمیت تهیه و تدارک این برنامه آشنایی با تاریخ است، تاریخ در هر حوزه ای سرشار از جذابیت است، بویژه که به هنر و ادبیات مرتبط باشد.

ترغیب مخاطب به مطالعه بیشتر در حوزه های مختلف تاریخی شهر و دیار خود و گرایش به هنر و ادبیات از دیگر اهدافی است که در این برنامه دنبال می شود.

از موضوعاتی که در این برنامه به آن پرداخته می شود می توان به موسیقی و ادبیات و نقاشی و … هنر در عصر قاجار یا تهران از سرآغاز پیدایش تا به امروز و… اشاره کرد.

برنامه از دیروز تا امروز شامل آیتم های مختلف از جمله “تهران قدیم” که به جاذبه های تاریخی تهران می پردازد، “درگذشتگان” آیتمی که بزرگان و مشاهیر را معرفی می کند. در”پاتوق هنر” فیلم ها و رمان ها با موضوع تهران بررسی می شود و “خانه هنرمندان” که به موزه تبدیل شده است، از دیگر آیتم های این برنامه است.

تهیه کننده و آیتم ساز مهدی مجنونی، کارشناس مجری دکتر نیما تجبر، آیتم ساز و هماهنگی لیلا کیانی، آیتم ساز یاسمن طاهری از عواملی هستند که با این برنامه همکاری می کنند.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.