Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29711
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 21 مهر 1400 - 9:36 |

از سیر تا پیاز كاشت زعفران در رادیو صبا

از سیر تا پیاز كاشت زعفران در رادیو صبا

مسابقه “دو راهی” رادیو صبا برای مخاطبان از سیر تا پیاز كاشت زعفران می گوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «دوراهی» عنوان مسابقه ای هیجان انگیز است كه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۲:۳۰ به صورت زنده روی آنتن می رود.

در این مسابقه پرهیجان شركت كنند در یك موقیت برای تصمیم گیری قرار می گیرد كه به صورت یك “دو راهی ” طراحی شده است ، كه باید با انتخاب صحیح وارد مرحله بعد شود در صورت اشتباه به مرحله اول سقوط می كنند و برای ادامه باید به تمام سوالات قبل مجدد پاسخ دهد.

در هر برنامه سه موقعیت طراحی شده برای ۳ شركت كنند ، موقیت ها ی طراحی شده بسیار متنوع اند از جمله موقعیت شغلی ، فرهنگی ، اجتماعی ، پرشكی ، كارآفرینی و ….

روز چهارشنبه ۲۱ مهر یك موقعیت كشاروزی برای مخاطبان طراحی شده است و در آن از سیر تا پیاز كاشت زعفران برای مخاطبان توضیح داده می شود .

كاشت زعفران در ایران به سه هزار سال پیش برمی‌گردد و تاریخچه زعفران به ما می‌گوید كه از دوران مادها در ایران زعفران كشت شده است.
زعفران در بیشتر مناطق كشور رشد خوبی میتواند داشته باشد ولی باید به این نكته توجه داشته باشید كه منطقه شما نباید در تابستان رطوبت داشته باشد و همینطور نباید زمستان‌های گرمی داشتید باشید چون زعفران در آب و هوای سرد رشد فوق العاده‌ای را می‌تواند داشته باشد.

چرخه رشد زعفران از اوایل مهرماه از طریق آبیاری شروع می‌شود و تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه دارد و در اردیبهشت ماه به خواب بهاری و تابستانی می‌رود. در دوره خواب به هیچ عنوان نباید آبیاری نمود چون باعث شكستن خواب زعفران می‌گردد و چرخه طبیعی زعفران مختل می‌شود.

مسابقه عصر صبا با طراحی این موقعیت برای مخاطبان آنها را مراحل كاشت عفران آشنا می كند .

این مسابقه پر هیجان به تهیه كنندگی رضا عزتی و اجرای مهدی پر راهی آنتن صبا می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.