Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 41793
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 14 خرداد 1402 - 2:21 |

اعلام برنامه‌های رادیو فرهنگ در سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام پانزدهم خرداد

اعلام برنامه‌های رادیو فرهنگ در سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام پانزدهم خرداد

همزمان با فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد شبکه رادیویی فرهنگ با تولید و پخش برنامه‌های متنوع این ایام را گرامی می دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو فرهنگ ۱۴ و ۱۵ خرداد همزمان با رحلت جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی و قیام خونین ۱۵ خرداد ویژه برنامه‌هایی را به همین مناسبت پخش می‌کند.

ویژه برنامه‌های «روح الله»، «پا به پای آفتاب» ، «بهاربیداری» ، «تیغ ها و ستیغ ها» و «طلیعه آزادی» یکشنبه و دوشنبه از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. مستند «روح الله» عنوان برنامه ای از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است که یکشنبه ۱۴ خردادماه ساعت ۰۸:۰۰ به مدت ۳۹ دقیقه با مرور زندگی حضرت امام خمینی(ره) از بدو تولد تا روز ارتحال آن امام بزرگوار روی آنتن می رود. آشنایی مخاطبان با زندگی امام (ره) و نقش ایشان در مراحل حساس تاریخی و تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران از اهداف این برنامه است.

مستند «روح الله»، شامل مصاحبه‌هایی با شخصیت بین‌المللی از کشورهای ایران، عراق، ترکیه، سوریه، مصر، فلسطین، فرانسه و لبنان درباره شخصیت امام خمینی ره است. برنامه «کوچ دلها» که به واکاوی اندیشه‌های امام خمینی (ره) می‌پردازد، در «قلمرو فرهنگ» که به معرفی آثار تالیف شده حضرت امام خمینی (ره ) و رهنمودهای امام خمینی (ره)و فلسفه انقلاب می‌پردازد، نیز ساعت ۸:۴۰ پخش می‌شود. «پا به پای آفتاب» ویژه برنامه زنده این شبکه است که از ساعت ۱۰:۰۰ روی آنتن می رود و ضمن پوشش مراسم مرقد اماام خمینی (ره) در در این وِیژه برنامه درباره اندیشه حضرت امام (ره) به عنوان بیدارگر ملت های اسلامی و تاثیر اندیشه امام بر ملت های منطقه گفتگو خواهد شد. 

همچنین برنامه «شنیدنی‌های تاریخ» نیز ساعت ۱۹:۱۵ با موضوع نگاهی به تاریخ نگار ۱۴ و ۱۵ خردادماه پخش می‌شود. روز دوشنبه۱۵ خردادماه نیز برنامه «بهاربیداری» ساعت ۰۸:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه با موضوع نگاهی به قیام خونین ۱۵ خرداد پخش می‌شود. در این برنامه کتاب های مرتبط با این مناسبت از جمله «بهاربیداری» و «روزشمار ۱۵ خرداد» معرفی می‌شود و محمدبیگلو از انتشارات انقلاب اسلامی ومهدی خدادادی سرپرست نویسندگان کتاب بهار بیداری و محمدقبادی نویسنده جلد پنجم کتاب روزشمار۱۵ خرداد از جمله مهمانان این برنامه هستند.

«تیغ ها و ستیغ ها»؛ مستندی از شکل گیری قیام ۱۵ خرداد نیز ساعت ۹:۰۰ روی آنتن می رود؛ این برنامه مستندی از ریشه‌های شکل گیری قیام ۱۵ خرداد و پیامدهای این قیام و وقایع بعد از آن که زمینه‌های پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد برای شنوندگان روایت می‌کند. در این برنامه که نگین خواجه نصیر و مصطفی خواجه حسینی آن را اجرا کرده اند، صداهای شاهد از افرادی که در آن روزهای تاریخی و روز قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ حضور داشتند پخش می‌شود.
«طلیعه آزادی» نیز عنوان ویژه برنامه زنده رادیو فرهنگ است که ساعت ۱۰:۳۰ در قالب کارشناسی، روایت، گفتگو و.. پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.