Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 39722
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 03 اسفند 1401 - 11:58 |

اعیاد شعبانیه در رادیو فرهنگ

اعیاد شعبانیه در رادیو فرهنگ

همزمان با نخستین روزهای ماه شعبان ولادت سرور آزادگان جهان امام حسین (ع) و روز پاسدار، میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز و ولادت امام زین العابدین (ع)، ویژه برنامه‌های «بر مدار عشق» و «ماه ترین» از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، شبکه رادیویی فرهنگ به مناسبت سالروز میلاد با سعادت سه نور بزرگ ولایت حضرت امام حسین (ع)، جوانمرد کربلا حضرت عباس (ع) و امام سجاد (ع) و همچنین نیمه شعبان میلاد حضرت مهدی (عج) ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده است.
گفتنی است برنامه «صبح به وقت فرهنگ» که کاری از گروه جامعه است از ساعت ۶:۳۰ به ولادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار می‌پردازد. برنامه «سرزمین من» گروه تاریخ و اندیشه نیز از ساعت ۱۳:۰۰ به بررسی وضعیت تاریخی و اجتماعی زمان ولادت امام حسین علیه السلام و نگاهی به سیره ایشان اختصاص دارد. این دو برنامه در روزهای بعد نیز به ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد (ع) می‌پردازند. در این اعیاد علاوه بر برنامه‌های «صبح به وقت فرهنگ»، «سرزمین من» و «کتاب فرهنگ» در ویژه برنامه «برمدار عشق» که کاری از گروه جامعه به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر است به تبیین شخصیت امام حسین (ع) و ویژگی‌های اخلاقی ایشان متناسب با جمعه امروز و آشنایی با مکتب امام حسین و شادی اهل بیت پرداخته می‌شود. این ویژه برنامه زنده پنجشنبه شب (۵ اسفندماه) ساعت۲۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰ تقدیم شنوندگان می‌شود. همچنین از ساعت ۲۰:۰۰ روز جمعه برنامه «ماه ترین» به مناسبت تولد حضرت ابوالفضل و روز جانباز روی آنتن می رود.
در برنامه «ققنوس» نیز به مناسبت این اعیاد بخش هایی ویژه ای دیده شده که به اشعار مربوط به ولادت امام حسین (ع) حضرت عباس (ع) و امام سجاد (ع) پرداخته می‌شود. این برنامه نیز ساعت ۱۵:۰۰ از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.