Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 39719
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 03 اسفند 1401 - 11:32 |

راه‌های همدلی با خانواده در «جوانه‌ها » رادیو فرهنگ

راه‌های همدلی با خانواده در «جوانه‌ها » رادیو فرهنگ

مجله «جوانه‌ها» که با اجرای نوجوانان از رادیو فرهنگ پخش می‌شود، چهار‌شنبه۳ اسفند ماه با موضوع بررسی چگونگی همدلی و همراهی نوجوانان با خانواده روی آنتن می‌رود .

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه جوانه‌های این هفته در بخش کارشناسی به این سوال که نوجوان‌ها چطور می توانند با خانواده همدلی و همکاری داشته باشند؟ به عنوان یکی از مهارت های زندگی نوجوانان پاسخ داده می‌شود.

در بخش «ما می توانیم» راهکارهای کاربردی برای ایجاد همدلی و همکاری با اعضای خانواده معرفی می‌شود‌ و در بخش آشپزی یکی از آش های محلی ایرانی آموزش داده می‌شود.بخش کتاب این برنامه هم به معرفی کتابی با عنوان جادو فروش نوشته اوبرت اسکای‌ از نشر پرتقال اختصاص دارد، این کتاب یک داستان ماجراجویانه و معمایی نوشته اوبرت اسکای است که روایتی هیجان‌انگیز دارد، این کتاب زندگی اوزی چهارده‌ساله را به تصویر می‌کشد که وضعیت عجیب و غریبی دارد و برای نجات والدینش باید از یک جادوگر کاربلد کمک بگیرد! گفتنی است، یکی از نویسندگان داستان‌های نوجوان که با روایت‌های فانتزی و ماجراجویانه خودش مورد استقبال قرار گرفته است، اوبرت اسکای نام دارد. نام اصلی این نویسنده آمریکایی رابرت فارل اسمیت و در دنیای نویسندگی با نام مستعار خودش فعالیت می‌کند و به شهرت رسیده است. ازجمله کتاب‌های این نویسنده می‌توان به «هرگز نمی‌توانم خداحافظی کنم»، «معجزه فراموشی» و «کاپیتان ازدواج» اشاره کرد.گردشگری برنامه « جوانه‌ها» نیز به جاذبه‌های گردشگری لرستان سر می زند و در بخش سینما فیلم بام بالا معرفی می‌شود. فیلم سینمایی «بام بالا» به کارگردانی سیدجمال سید حاتمی و تهیه کنندگی بهروز مفید اثری در ژانر ماجراجویی با موضوع تلاش کودکان برای رسیدن به آرزوها و تاثیر عشق و محبت در صلح و دوستی بین آدم‌هاست. داستان فیلم درباره عروسکی به نام بام بالا است که آرزوهای بچه‌ها را برآورده می­ کند. امیرعلی و حنا خواهر و برادری هستند که بزرگ ترین آرزویشان آشتی کردن والدین­شان است. بام بالا و پدربزرگ به آن‌ها کمک می ­کنند تا به آرزویشان برسند.

«جوانه‌ها» را به تهیه کنندگی و مشاور محتوایی مریم قاسمی ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.