Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 45943
  پرینتخانه » اخبار, گفت و گو تاریخ انتشار : 15 آذر 1402 - 13:39 |

اقبال واحدی: بدون دوربینم نمی‌توانم زندگی کنم

اقبال واحدی: بدون دوربینم نمی‌توانم زندگی کنم

اقبال واحدی مجری تلویزیون با اشاره به تجهیزاتی که در هر سفر با خود همراه دارد، بیان کرد همیشه با ۲ تا ۳ دوربین به سفر می‌رود و بدون دوربین نمی‌تواند زندگی کند.

اقبال واحدی مجری باسابقه تلویزیون درباره حضور کمرنگ خود در عرصه اجرای برنامه های تلویزیونی در این روزها به مهر گفت: ترجیح می دهم در برنامه ای به عنوان مجری حضور داشته باشم که از فضا و موضوع آن لذت ببرم. اولین مخاطب یک برنامه خودم هستم و اگر خودم با آن ارتباط برقرار کردم و آن را دوست داشتم اجرایش را می پذیرم و گرنه ترجیح می دهم مجری برنامه نباشم.

وی که این روزها اجرای یک برنامه با نام «سفرنامه روستا» را بر عهده دارد، یادآور شد: این روزها برنامه «سفرنامه روستا» را تولید می کنم و اجرای آن را بر عهده دارم که هفته ای ۵۰ دقیقه برنامه است و پنجشنبه ها حدود ۱۰ صبح پخش می شود.

واحدی درباره این برنامه که تاکنون ۱۰۰ قسمت از آن به پخش رسیده است، توضیح داد: قرار است ۲۶ قسمت دیگر برای این برنامه ضبط کنم و به نظرم روستاهای ما ظرفیتی دارد که تا سال ها می توان چنین برنامه هایی را ادامه داد. روستاهای ما هر سال انگار زایش دارند و پدیده های مرتبط با روستاها به صورت مادی و فرهنگی تمام شدنی نیست.

این مجری باسابقه با اشاره به اینکه در سفرهایش با خود چند دوربین عکاسی هم می برد، بیان کرد: من آدم فرصت طلبی هستم و همیشه ۲ تا ۳ دوربین همراهم دارم و در برخی مکان های گردشگری مصاحبه هم می گیرم. درواقع فکر می کنم بدون دوربینم نمی توانم زندگی کنم.

وی که به تازگی به قزوین رفته بود درباره حضورش در این شهر و فضای کمرنگ تولیدات تلویزیونی در حوزه میراث فرهنگی کشورمان بیان کرد: من یکی از داوران جشنواره میراث فرهنگی در حوزه ویدیو کلیپ و گزارش های تلویزیونی بودم. اصولا رشته میراث فرهنگی خاص و تخصصی است و قرار نیست فیلم یا برنامه ای که درباره میراث فرهنگی می بینیم یک اثر داستانی مثل ژانرهای مختلف باشد البته می توان داستان را با این سوژه ها دخیل کرد و با گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی پیوند زد که در برخی آثار هم دیده ایم این کار انجام شده است مثل «فرش باد» یا «گبه» که چنین اتفاقی رخ داده است.

| منبع خبر : خبرگزاری مهر
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.