Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 28839
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 15 شهریور 1400 - 12:35 |

«الحسین سفینه النجاه» شعار امسال رادیو اربعین

«الحسین سفینه النجاه» شعار امسال رادیو اربعین

جواد تشکری مدیر رادیو اربعین، در نشست مجازی با اصحاب رسانه از آغاز به کار این رادیو از ۱۶شهریور خبر داد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در این نشست که با حضور اصحاب رسانه به صورت مجازی برگزار شد مهم ترین هدف این رادیو، نمایش تصویری یکپارچه و عظیم از اربعین برای اتحاد امت اسلامی‌بیان شد.

تشکری با اشاره به هفتمین سال فعالیت رادیو اربعین گفت: این رادیو فعالیت خود را از غروب شب یکم صفر (۲۹ محرم مقارن با ۱۶ شهریور ۱۴۰۰) از ساعت ۱۴:۰۰ و با هدف فرهنگ سازی معارف اهل بیت (ع) و اطلاع رسانی همه جانبه و نیز پوشش اخبار و اطلاعات مربوط به حضور زائران حسینی در همایش عظیم پیاده روی اربعین بصورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

رادیو ۲۴ ساعته اربعین

وی شعار اربعین ۱۴۰۰ را «الحسین سفینه النجاه» عنوان کرد و درباره برنامه‌های این شبکه گفت: این رادیو برنامه‌های خود را بصورت زنده از ساعت ۶:۰۰ صبح هر روز آغاز نموده و بصورت ۲۴ ساعته این برنامه‌ها ادامه دارد. هدف از این برنامه‌ها اطلاع رسانی دقیق و به لحظه از اتفاقات و رویدادهای مسیر راهپیمایی اربعین حسینی از مرزهای شرقی و شمالی کشور تا مرزهای چهارگانه ایران با کشور عراق (خسروی، چزابه، مهران و شلمچه) برای زائران اربعین حسینی است.

مدیر رادیو اربعین با اشاره به همکاری نهادها و سازمان‌های مرتبط با رادیو اربعین افزود: ارتباط‌هایی به صورت زنده با مسئولان ستاد مرکزی اربعین، قرارگاه‌های اربعین حسینی در استان‌های مختلف کشور، مسئولان نیروی انتظامی، مسئولان اجرایی (وزرا و معاونین آنها)، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه شهرهای مختلف، واعظین دینی و علما و … برقرار خواهد شد تا به شیوه مطالبه گرایانه و با هدف اطلاع رسانی مخاطبان در جریان امور قرار بگیرند.

به گفته تشکری ضرباهنگ برنامه‌ها از ساعت ۶:۰۰ تا ساعت ۲۲:۰۰ تند بوده و در ساعت‌های پایانی شب و نیمه شب این ضرباهنگ کند تر شده و بیشتر فضای آرامش بخش و پیام‌های عمیق تر به مخاطبان ارائه می‌‌شود.

پاسخگوی مطالبات زائران

وی گنجاندن برنامه‌های کوتاه در فواصل هر بخش را از ویژگی‌های این رادیو دانست و تصریح کرد: آیتم‌های کوتاهی در طول روز و در کنار ارتباط‌های زنده پخش می‌‌شود و برنامه‌های طولانی تر مانند مستند‌های پیرغلامان، روشنا، بر بال سخن، نمایش و …) از ساعت ۲۴:۰۰ تا ۶:۰۰ صبح روی آنتن این شبکه می‌رود؛  ضمن اینکه زیارت اربعین، زیارت وارث، دعای عهد، دعای ندبه و دعای کمیل نیز راس ساعت‌های مشخص شده پخش خواهند شد.

مدیر رادیو اربعین با اشاره به حضور پررنگ و تاثیرگذارمخاطبان در رادیو اربعین گفت: همراهان این رادیو همواره سوالات خود را با استفاده از پیامک، تلفن، شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام از مهمانان برنامه می‌‌پرسند و پاسخ‌های خود را از مسئول مربوطه دریافت می‌کنند. مطالباتی مانند مشکلات گذرنامه، حضور در مرز، مسائل بهداشتی، امورحمل و نقل، ترافیک در مسیر پیاده‌روی، اسکان زائران و … از این شبکه بیان می‌شود و مسئولان موظف به پاسخگویی به صورت روزانه به این موارد هستند. وی افزود: هرچه به روزهای منتهی به اربعین نزدیک تر می‌‌شویم درخواست‌های مخاطبان نیز بیشتر و جدی تر خواهد شد.

تشکری پخش مداحی، روضه خوانی و مرثیه سرایی و همچنین سخنرانی‌های تقطیع شده از بزرگان دین را بخشی از برنامه‌های این شبکه دانست که به رنگ آمیزی بهتر برنامه‌های این رادیو کمک خواهد کرد.

وی حضور رادیو نما، سایت، صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی این رادیو را  را به عنوان رسانه مکمل و سایه امور مؤثر درخدمت به  مخاطبان رادیو اربعین دانست و به استقبال از آنها در سال‌های گذشته اشاره کرد.

همراهی شبکه‌های سیما با رادیو اربعین

مدیر رادیو اربعین با اشاره به برگزاری اجلاس هجدهم پیرغلامان در ماه صفر گفت: این اجلاس را در رادیو اربعین از ۲۳ تا ۲۵ شهریور به طور کامل پوشش می دهیم.

تشکری از تجهیز استودیوی رادیو اربعین خبر داد و گفت: با همراهی حاجی رضی مدیر کل فنی معاونت صدا امسال دو استودیو با هم تجمیع شد و رادیو اربعین در فضای مناسب‌تری برنامه‌هایش را روانه آنتن می‌کند.

وی با اشاره به همراهی شبکه‌های تلویزیونی با رادیو اربعین گفت: در کنار رادیو نما و ایرانصدا امسال تعامل خوبی با معاونت سیما داریم و علاوه بر شبکه سه و شبکه قرآن و معارف سیما، تلویزیون حبیب نیز با رادیو اربعین همکاری می‌کند.

مدیر رادیو اربعین با اعلام اینکه فعالیت این رادیو با پوشش مراسم سوگواری حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس به پایان می رسد متذکر شد: روزهای پایانی رادیو اربعین را در استودیو شماره سه در صحن آزادی حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس سپری خواهیم کرد و رادیو اربعین در پایان ماه صفر (۱۵/۰۷/۱۴۰۰) فعالیتش را پالیان می دهد.

تشکری در پاسخ به این سوال که در شرایط کنونی کرونا این رادیو چقدر می‌تواند با مخاطبان ارتباط برقرار کرده و آنها را ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کند گفت: در کنار توصیه‌های ما برای نحوه سفر اربعین در دوران کرونا مهم ترین هدف ما دعوت از مخاطبان برای برپایی اربعین با رادیو است و اینکه رسانه ملی و رادیو اربعین نائب الزیاره شنوندگان است و آنها را در برپایی مناسک این ماه در خانه کمک می‌کند.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.