Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 39000
  پرینتخانه » اخبار, گفت و گو تاریخ انتشار : 21 دی 1401 - 20:15 |

امیرحسین مدرس: رادیو هنوز رسانه معتمدتری است

امیرحسین مدرس: رادیو هنوز رسانه معتمدتری است

امیرحسین مدرس در گفتگو را رادیو صبا درباره ویژگی های برنامه های طنز در رسانه توضیحاتی ارائه كرد.

كمتر كسی است كه اجرای امیرحسین مدرس در برنامه‌ نیمرخ و صدای او را در تیتراژ سریال متهم گریخت به كارگردانی رضا عطاران كه در ماه رمضان پخش می‌شد، فراموش كرده باشد و اسم این هنرمند را در یكی از عرصه‌های هنری ندیده باشد. مدرس یكی از افرادی است كه همه فن حریف بود و در بسیاری از زمینه‌های هنر از جمله بازیگری، اجرا، خوانندگی، نویسندگی و … فعالیت كرده است
مدرس مدتی است كه از تلویزیون فاصله گرفته و در رادیو صبا برنامه اجرا می‌كند،«قند پارسی، جدی بگیرید جدی نگیرد ،قصه های ظهر صبا، دفتر های فصلی رادیو صبا به نام های دفتر نوروز، بهار، تابستان و زمستان» از جمله برنامه هایی است كه با گویندگی و اجرای مدرس از این شبكه پخش می شود و این روزها صدای مدرس را حدود ساعت ۱۲:۳۰ در برنامه فرهنگی« به توان هفت» می شنویم.
مدرس در گفتگو با گزارشگر رادیو صبا گفت: این روزها بشتر وقتم را به پروژه یافتن و تصحیح و شرح نسخه های خطی اختصاص دادم كه این كار را در حوزه های ادبیات (شعر و نثر)، معارف و هنر انجام می دهم. كتاب «وحی بر توفان» دربردارنده اشعار آقامحمد شیخا اولین كتاب منتشر شده از این پروژه است ، كتاب های دیگری هم آماده چاپ است كه به زودی منتشر خواهد شد.
مدرس برنامه « به توان هفت» را یك برنامه صمیمی دانست و گفت: از آنجایی كه این برنامه روایتی نو از داستان های عامیانه است كه با تركیب سكانس هایی از فیلم های سینمایی تهیه می شود، برای شنوندگان خاطره انگیز است و به راحتی با آن ارتباط برقرار می كنند چون گاهی قصه زندگی خود را در آن می شنوند و یا پاره ای از تجربیات و یا خاطرات خود را در آن می یابند.

امیرحسین مدرس كه بازیگری طنز در برنامه جمعه ایرانی را در كارنامه كاری خود دارد درباره طنز و رادیو گفت: این روزها وجود برنامه های طنز و شبكه های اختصاصی كه حال مردم را بهتر كند، یك ضرورت است ولی مهمترین عامل در موفقیت یك رسانه متن خوب است كه تضمین كننده برنامه است چه در صدا و یا سیما فرقی نمی كند.
وی افزود: انتقادی كه من همیشه در این زمینه داشتم تقویت متن های برنامه ها است، البته من آدم سخت گیری در این حوزه هستم و لازمه داشتن متن خوب استفاده از هنرمندان و طنازانی است كه به خوبی در كار خود استاد هستند ، آنها به خوبی می دانند چگونه یك مطلب را به زبان طنز بیان كنند كه در كنار لبخند و شادی پیام را به مخاطب مورد نظر منتقل كنند، كه البته من شخصا به این مسئله واقف هستم كه استفاده از هنر این طنازان با بودجه رادیو هماهنگی ندارد.

مجری و بازیگر تلویزیون درباره كار در رسانه گفت: من اصولا همه ی كارهایی را كه انجام داده ام دوست داشته و دارم. اما در هر دوره ای فضا مناسب انجام یك فعالیت است.
یك وقت هایی اجرا در تلویزیون یا بازیگری، وقتی دیگر در عرصه ای دیگر هر كدام مقتضیات و شرایط خاص خود را دارند.
در رادیو شما با مقوله تصویر سر و كار ندارید باید قادر باشید تصویر سازی كنید و این كار هم نیاز به ظرافت و دقت دارد، در رادیو یك مجری و گوینده باید به زبان فارسی اشراف داشته باشد و از آنجا كه زبان فارسی آمیخته با زبان عربی است یك گوینده رادیو باید به ادبیات عربی تا حد قابل قبولی آشنا باشد و اما تصویر در سیما گاهی حسن محسوب می‌شود و شما را یك پله جلوتر می‌برد به راحتی می توانید با كمك لحن و حالت چهره و زبان بدن پیام را منتقل كنید ولی گاهی همین تصویر خلاقیت را از شما می گیرد و شما نمی‌توانید تصویری كه در ذهن دارید به راحتی در ذهن مخاطب خلق كنید.
مدرس خاطر نشان كرد، در كل رادیو را بیشتر می پسندم چون احساس می كنم رادیو هنوز صمیمت دارد، روزگار همه چیز را تغییر می دهد ولی با همه این ها رادیو هنوز رسانه ای معتمد تری است كه مخاطبانش را حفظ كرده است و این بار مسولیت را در رادیو دوچندان می كند، اگر به هر دلیلی مردم تلویزیون را نبینند ولی ممكن است جذب رادیو شوند، یك نفر اگر رادیو را گوش نكند ولی ممكن است اتفاقی در جایی باشد كه رادیو را بشنود و جذب آن شود پس رادیو باید بسیار مراقب باشد كه از این صمیمیت و اعتماد كاسته نشود بلكه به آن افزوده شود.
مجری «به توان هفت» درباره نام این برنامه گفت: نام برنامه توسط تهیه كننده و سردبیر انتخاب می شود ولی فكر می كنم با توجه به پخش دیالگوگ های فیلم های سینمایی كه تكمیل كننده این برنامه است ،هفت اشاره به هنر هفتم یعنی سینما دارد و از آنجایی كه این برنامه به دنبال تاثیر گذاری بیشتر است «به توان هفت» نشانگر تاكید وانرژی برنامه به موضوعی است كه عنوان می كند.
«به توان هفت» از شنبه تا چهارشنبه ساعت۱۲:۳۰ به تهیه‌كنندگی مژگان فرزین و اجرا امیرحسین مدرس تقدیم مخاطبان می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.