Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 35293
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 21 تیر 1401 - 15:36 |

بازخوانی «خرس» چخوف در «تالارآیینه» رادیو ایران

بازخوانی «خرس» چخوف در «تالارآیینه» رادیو ایران

کتاب «خرس» سه شنبه ۲۲ تیر ماه، در «تالار آیینه» رادیو ایران معرفی می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، سعید مبشری تهیه‌کننده برنامه «تالار آیینه» اعلام کرد: سه شنبه بیست ویکم  تیرماه کتاب نمایشنامه «خرس» (خرس، خواستگاری، تاتیانا رپینا) اثری از « آنتون چخوف» معرفی می‌شود.

داستان‌های آنتوان چخوف، نویسنده صاحب سبک روسی، داستان‌های کوتاهِ مدرنِ رئالیستی هستند. این نویسنده کلاسیک، زیست روسی زمانه خود را نه با زبانی عاری از پیچیدگی‌های ادبی که با زبانی ساده اما غنی روایت کرده است؛ داستان زندگی آدم‌های بی‌نام و عادی جامعه، به درستی او را نماینده برجسته رئالیسم روسی، در اواخر قرن نوزدهم می‌دانند.

مبشری ادامه داد: آنتوان چخوف دراین نمایشنامه زندگی یک زن شوهرمرده را با خلق فضایی طنزگونه به تصویر کشیده و روابط و موقعیت‌های انسان‌ها را، درموقعیتی طنز، به چالش می‌کشد و مانند دیگر آثارش، بی‌هویتی و کمرنگی هویت فرهنگی مردم جامعه آن زمان روسیه را به عنوان تم اصلی اثر با شیوه بیانی منحصر به‌ فرد ارائه می دهد.

تهیه کننده «تالار آیینه» در پایان تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند این برنامه را با اجرای شهاب شهرزاد یکشنبه‌ها و سه شنبه‌ها بعد از خبر ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران بشنوند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.